Fråga: Spricka i glaset på baksidan - inte tappad Xperia Z2

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av tjompa, 9 maj 2014.

  1. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Min är i "orderkö" hos telecareservice och min var rätt grovt sprucken. Vet dock ännu inte om de går på garantin men gör den det borde man kunna få det mesta lagat. Kan meddela när jag vet

    Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2
     
    Last edited: 23 jun 2014
    fluppen och Mr-F gillar detta.
  2. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Telecareservice säger att det är utanför garantin, tråkigt att man inte hade samma tur som er andra.. Hoppas det inte är så mycket nu bara

    825:- varav 475 självaste lagningen.
     
    Last edited: 24 jun 2014
  3. Helper

    Helper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2014
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Deltaservice är auktoriserade av Sony.
     
  4. samarie

    samarie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min skärm gick sönder efter att jag har tappat den. Jag skickade den till Sony som skickade den till Telecare service. Jag frågade Sony om vatten täthet efter reparation och de granterade att mobilen ska vara vatten tätt och att de tester den innan de skickar den tillbaka. Jag är väldigt nöjd med service jag fick vänta total 6 dagar.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
    Janne303 gillar detta.
  5. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Suck jag väntar fortfarande... Lämnade in den 13/6 och 27/6 anlände den till externservice. Vart fasen var den innan liksom?
    Sånt här blir jag så jädra trött på. Skulle inte förvåna mig om det fanns en taktik att dra ut på det för att få folk att skita i att lämna in lurarna.

    Jag utgår från att de utan att argumentera åtgärdar spricka samt bruset i högtalaren!

    Håller er uppdaterade!
     
  6. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Stämmer då Xperia Store i Lund skickar sina dit.. Vet inte vad den killen jag snackade på Phone House svavlade om..
     
  7. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Detta fick jag ifrån the phonehouse idag när jag mailade och gjorde dem påminda om att det nu har gått tre veckor sen jag lämnade in telefonen :

    "Hej igen!
    *
    Jag fick ett skriftligt svar från vår avdelning som sköter kontakten med verkstäder när de inte håller ledtiden.
    Hör av dig till mig igen i slutet av veckan om det inte hänt något där du ser statusen hos verkstaden
    *
    Svaret jag fick:
    ***
    *
    Hej,

    tyvärr är det förseningar med Sony-produkter just nu pga förändringar hos
    verkstaden.

    Jag håller på och jobbar på att lösa alla dessa ärenden och hoppas på att ärendet
    kommer att lösa sig under veckan.
    Detta är högpriorieterat och som sagt hoppas vi på att detta är löst under veckan."
     
  8. tjompa

    tjompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Trådskaparen här igen, dags att börja om för mig. Fick ju spricka i hela baksidan vilket lagades av service utan vidare diskussion. Bakstycket byttes men det räckte tydligen inte.

    Efter att ha suttit i skuggan och haft telefonen på bord med tygduk så döm av min förvåning när jag tar upp enheten och det är en spricka i glaset på framsidan av telefonen...

    Kan inte komma på något annat än att något är fel i konstruktionen och att det är alltför kraftfulla spänningar i ramen mot glaset eller liknande. Så nu är det att skicka in till service igen och denna gång propsa på en ny enhet. Ni som får delar utbytta kanske borde föra samma typ av argumentation.

    Sitter precis och skulle beställa tre skärmar i 50-tumsklassen till kontoret från Sony men får nog bli att vänta lite med den ordern. Relationen till varumärket börjar bli lite lätt naggat i kanten.
     
  9. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    tyvärr är sony skräp.. deras kvalite är ju under all kritik så du gör helt rätt, välj nåt annat märke.
     
  10. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har tappat telefonen i grus och displayen krossad. Vart kan jag lämna in den och få kostnadsförslag på reparationen? Även baksidan är gått sönder en liten spricka.
    Så alla garanti fortfarande gäller.?


    Måste ha en kostnadsförslag när jag kontaktar försäkringsbolaget.
     
  11. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Lämna in den där du köpte den så skickar dom iväg den.

    Skickat från min Xperia Z2 via Tapatalk!
     
  12. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Det är Telia, men försäkringsbolaget vill ha kostnadsförslag innan.
     
  13. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Det får du när den är inskickad. Accepterar du inte förslaget så får du betala runt 300 om dom ska skicka tillbaka den, annans skrotar dom den utan extra kostnad. Fatta generösa! ;)

    Skickat från min Xperia Z2 via Tapatalk!
     
  14. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Haha, får ta mig till en Telia butik då.
     
  15. depeo

    depeo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min z2 sprack nu också på baksidan av sig själv, hade telefonen i handen och skulle precis sätta på Netflix via Chromecast när jag hörde hur glaset sprack. :(
     
  16. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Efter en månads väntan så fick jag nu äntligen detta:


    Arbetsbeskrivning
    Reparation på extern verkstad: Bakstycke utbytt. Mjukvara uppdaterad.

    Ringde The Phonehouse som sa att telefonen bör komma på tisdag!

    Så baksidan bytte de, ska bli intressant att se om mjukvaruuppdateringen gör något åt bruset vid samtal!
     
  17. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    skitsnack med att uppdatering av mjukvaran gör skillnad, jag skickade in min telefon med senaste mjukvaran, det kommer garanterat stå i arbetsbeskrivningen att de uppdaterat den, enbart för att visa att de gjort något...

    Sent from my GALAXY S5
     
  18. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Hämtade telefonen igår eftermiddag efter reparationen av baksidan som givetvis var kostnadsfri. Har använt en S4 under en månad och jag är sååå glad att få tillbaks min Z2a igen :) Den känns lite stor efter att ha vant mig vid S4an men den är så rapp och skön att använda, hade nästan glömt av! Hoppas glaset håller sig nu. Med tanke på att den faktiskt är så stor så får man väl vara extra försiktig med att utsätta den för för stora spänningar när man har den i fickan antar jag! Kanske är en fysisk begränsning i materialet och då är det ju svårt för Sony att undvika det. Enda sättet är väl att inte göra den i glas eller minska storleken på luren?
     
  19. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min 1 år gamla Xperia Z Ultra till Sony, enheten hade en spricka tvärs över bakpartiet, telefonen hade vita spots i skärmen och en ram-del som hade släppt.
    Telefonen var inte i vidare bra skick, lite kanstötningar å så men aldrig tappad.

    Jag fick tillbaka en helt ny telefon, eller åtminstone allt yttre utbytt!! Sjukt nöjd med deras support.

    Kan tillägga att jag slitit av splitterskyddet på Displayglaset.
     
  20. tjompa

    tjompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Lämnades in som paket den 17:e, påbörjade servicen den 18:e och nyss den 23:e kom mailet om att enheten är på väg tillbaka lagad. Eftersom jag inte fått något kostnadsförslag så kan man nog utgå från att framsidan är utbytt, såvida det inte blivit en helt ny enhet som jag bad om denna gång.

    Måste säga att jag gillar hur supportflödet fungerar. Att det inte blir massa bråk om vem som gjort vad, hur etc. när enheten väl gått sönder utan ytter åverkan. Kommer definitivt att använda Sonys supportsystem för lagningar när jag tappat enheten i backen och behöver laga skärm etc. (det lär hända).

    Fast två sprickor på en lur är två mer än jag haft på någon annan lur någonsin, och ligger lätt på över 70 olika mobilmodeller sedan de började tryckas ut back in the days...