Problem: Tappar anslutning

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av PhR34k, 3 feb 2018.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har märkt att min klocka tappar syncing med telefonen hela tiden. Klockan visar att den är kopplad men i telefonens app Samsung gear så visar den ibland att den är urkopplad och ibland kopplad. Vet inte vilket som stämmer men något är fel då den äter batteri, typ 20% i timmen utan att jag använder den. Har återställt gear appen och klockan två ggr
    Om ni ser på bilden så är den urkopplad enligt gear appen men notisen säger tvärtom. Klockan säger också att den är kopplad. [​IMG]
     
  2. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Är väl bara när du gått för långt från telefonen. Men vibrerar till och varnar när den kopplar bort telefonen och kopplar upp sig på Wifi, blir så när jag går från tv rummet till köket. Men kopplar tillbaka när jag kommer inom räckhåll för telefonen.
     
  3. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Om jag öppnar samsung gear appen i telefonen så ser jag att den tappar anslutningen och direkt efter ansluter igen och håller i 5 sec sen samma sak igen.
     
  4. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har klockan 20 cm från telefonen
     
  5. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ingen som vet något?
    Har haft klockan på laddning och inte använt den på hela dagen medans jag varit hemma. Nu har min telefon tappat typ 70% batteri på 5t och mycket pga Samsung gear[​IMG]