Tips: Tillbehör till våran S6 Edge

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av Makkish, 8 apr 2015.

  1. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

  2. Tuna

    Tuna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har ett clear view cover som jag kört i ca en vecka. Måste säga att jag inte kan rekommendera det alls. Upplever det som att den blanka ytan som är runt om är mycket repkänsligt. Har inte utsatt telefonen för någon "reprisk" och ändå har jag fått en del synliga repor , någon annan som upplever detta. Som någon tidigare var inne på så missar man en rad funktioner med detta skal.

    Ingen som vet var man kan köpa ett sådant här fodral som inte kostar 660kr ?

    http://www.ebay.com/itm/PUHAMA-HA41...217?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5673a1f4a1

    I mitt tycke ett perfekt skydd , då jag inte vill ha något skydd på själva skärmen och när jag är hemma funkar den bäst utan skal , skal behövs bara enligt mitt tycke då man transporterar mobilen exempelvis i fickan.
     
  3. Tuna

    Tuna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    En annan besvikelse är den nya runda laddaren :( i instruktionsboken så står det att man ska dra ur sladden ur väggen varje gång man inte använder laddaren. Frågan jag ställer mig då är,till vilken nytta man ska ha en trådlös laddare, man lär ju ändå dra i och ur en kontakt varje gång man ska ladda.

    Smidigheten låg ju i att bara kunna slänga upp mobilen på plattan då man ville ladda och slippa sladdar och kontakter.

    Hur gör ni skiter ni i detta och har den inkopplad hela tiden eller drar ni ur ?
     
  4. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag har aldrig dragit ut mina trådlösa laddare. Anledningen till att dra ut den kan vara att spara el. Den ligger ju och väntar på att känna av telefonen. Skulle gissa på att det är som att lämna tvn på standby
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Står väl så för de flesta elektriska produkter? Gäller väl för att minska risken för brand, kan jag tänka mig. Säkerligen också för att spara ström, eftersom de nog drar en liten mängd hela tiden.

    Men om du inte drar ur andra standby-saker kan du nog lämna laddplattan i också. :)
     
  6. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Var hade du fått repor? På själva skalet eller på telefonen? Skyddar de skalet glaset på baksidan från repor?
     
  7. christer_gustafsson

    christer_gustafsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    9
    Jaha fick aldrig det från mobilefun! Beställde ett i tisdags kväll från themobilestore och fick det idag dock. Ser mycket bra ut - är så slimat som jag trodde också. Bra kvalité. Blir så klart fingeravtryck på denna också!
     
  8. Tuna

    Tuna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    på själva skalet
     
    Vipan gillar detta.
  9. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Någon som kan rekommendera Flip Wallet till Edgen?
     
  10. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Ja, både jag och sambon har det och är nöjda. Vi har inga kort i det eftersom vi är rädda för repor. Vi ville ha ett skydd som täcke hela skärmen och var mjuk över hela. Dvs inte som Clearview och vanliga View cover,där det är plast eller delvis plast

    https://swedroid.se/forum/index.php?posts/1714967 exempel på att även vanliga View cover skapar problem
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Drar inte heller ur kontakten till min qi laddare. Tror det har med elsäkerhet/brandrisk att göra då dom skriver så och självklart för att det drar lite ström att ha den ligga o vänta på en telefon.
     
  12. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Homdax gillar detta.
  13. Homdax

    Homdax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 5 Pro
    Använde SlimArmour till min S4, tack för tipset, kan vara värt att köpa in. Ifall att. De har ju ganska mycket tillbehör... Denna var riktigt snygg. Billigare...

    Drog en snabb beställning över på Copter då jag fick telefonen förra helgen. Har inte särskilt bra erfarenhet av just Copter, men alternativet jag beställde från Zagg verkar bara ta framsidan och har inte kommit ännu.

    Just de böjda kanterna var svåra att "klämma" till, men med tålamod och flitigt användande av medföljande skrapa och naglar så har jag nu ett skydd som täcker, och sitter, väldigt bra. Vi får se hur länge det håller, är orolig för de rundade hörnen, det är nog den svagaste punkten, som gjort för att fastna någonstans och fläkas upp.

    Läst också om Samsungs original skal som orsakade repor, så även om jag nu skulle skaffa ytterligare skal, så har jag ett hyfsat grundskydd för skärmen. Skall försöka klara mig utan ytterligare skydd, det är en alldeles för snygg lur för att gömma undan en massa plast/neopren.
     
    Last edited: 14 jun 2015
    bernard gillar detta.
  14. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Spisen neo hybrid är riktigt snygg också men slim armor skyddar något bättre utan att det förtar designen för mycket .

    Har ett copter displayskydd på min idag som de satte på i butik . Blev några dammkorn kvar under plasten dock .
    Riktigt bra passform och plasten går ända ut i hörnen .
    Enligt butiken ska inte kanterna släppa , då är det bara att komma tillbaka så får man ett nytt .

    Har beställt två andra skärmskydd också ska testa hur de fungerar.
     
  15. Pockie

    Pockie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S21 ultra
    Övrigt:
    Chromecast
    Är det någon som har tips på ett bra sportarmband? Använder telefonen och appen runtastic när jag springer men eftersom hörlursuttaget sitter på undersidan så fungerar inte mitt gamla fodral..
     
  16. Homdax

    Homdax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 5 Pro
    Tänk, precis det stod jag och funderade på utanför Intersport i helgen. Jag gick aldrig in. :)

    Är det sånt runt överarmen eller?
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Köpt Samsung Clear Cover, redigt efter en dag. Inte bra kvalitet alltså. Tycker att det inte borde repas direkt. Känns inte som att Samsung lyckats speciellt bra med sina skal till S6an..
     
  18. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Last edited: 23 jun 2015
  19. Homdax

    Homdax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 5 Pro
    Jag har Spigens "tunna" på, länkat ovan och känner mig skyldig en liten recension:

    Det sitter väldigt bra, gör inte telefonen onödigt stor, växer cirka 5 mm på bredd och 4 på höjd. Knapparna är solida, hålen för ljud och ström är väl tilltagna (har råkat ut för mini usb kontakter som varit för breda för hålen på andra skal).
    Baksidans struktur är distinkt och skön att hålla i.
    Skalet är inte färgat annat än längs med kanterna (skalet är i två delar, gummi och hårdplast) så det är nog inget för den färgglade.

    En liten varning; om du satt på skyddsfolie på telefonen finns det en liten risk att skalets insida, som är skarpa gummikanter, kan komma åt foliekanten vid påsättning av skalet, därmed flärpa upp den en aning längs med den rundade sidokanten.

    Annars är jag nöjd.
     
    mrmonk gillar detta.
  20. kabel87

    kabel87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Någon som kan tipsa om ett bra skärmskydd som täcker hela skärmen? Har lite svårt för "gummi" skydden typ som copter.