Diskussion: Tråden för batteritid

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Exile82, 10 mar 2012.

  1. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Dropbox rekommenderar jag. Lägg dem i din publika mapp och kopiera publika URL:en. Kan skala om bilden till typ 800x600 först om du vill.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    På första laddningen

    Telefonen har varit igång 22 tim 42 min

    Skärmtid 2 tim 50 min
    Inga samtal,inga sms.
    ca 3 Talk meddelanden
    Exchange push på hela tiden
    Synkning av 1 Googlekonto
    Wifi på ca 10 tim
    Data på övrig tid

    Har nu ca 20% kvar
     
  3. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Tips!

    Tänkte bara tipsa om att laddaren till HTC Sensation funkar perfekt till Xperia S och den laddar dubbelt så snabbt som orginal laddaren
    har inte märkt av nån dålig effekt av batteriet än så länge mer än att den verkar hålla sig längre nu.
    :teeth:
     
  4. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som vet om Motorola RAZR laddaren laddar Xperia S fortare?
    Den har ju också någon såndär "Fastcharge" skit i sig :)
     
  5. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Kom att tänka på en grej som hände igår när jag skulle gå och lägga mig. Min fru bad mig lägga hennes iPhone på laddning tidigare under kvällen och när vi skulle lägga oss så bad hon mig kolla hur mkt batteriet hunnit bli laddat. Jag tittade på hennes telefon och den hade laddats till 76%, varpå jag säger till henne:

    Jag: Den har bara hunnit komma upp till 76%, jag låter den ligga på laddning över natten.
    Hon: Nä det behöver du inte, jag klarar mig på det.
    Jag: Just ja, det gör du ju.

    I mitt huvud tänker jag: Just ja, du har ju inte en Xperia S och klarar dig faktiskt över en natt + en hel dag på 76%.

    Jag hade aldrig kunnat ta ut telefonen ur laddaren runt 22 på kvällen med 76% och förvänta mig att klara mig till nästa kväll igen, i alla fall inte om jag ska använda telefonen som jag brukar göra..
     
  6. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter .73-uppdateringen har jag en batteritid på i genomsnitt en och en halv dag (36 timmar). JuiceDefender hjälpte även till att komma upp i denna batteritid. Har även Watchdog för att se om något program använder cpu omotiverat, har inte funnit något sådant program än dock.

    Före .67- och .73-uppdateringen och utan JuiceDefender var jag nere i en batteritid på max 20 timmar, kom ibland inte ens över en halv dag. Så det är en klar förbättring!
     
  7. Horrokotoj

    Horrokotoj Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, allting värkar ju ganska skumt ;P
    Jag tror dock att när man laddar i datorn så får man inte samma amper som man får när man laddar i väggen och därför så laddar den långsammare.
     
  8. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min O2X håller ca 1-2 dagar vid normalt användande. Som längst har den hållt 2 och en halv dag. Vid intensivt användande, t ex spelande av något grafikkrävande spel så håller den ca 6-8 timmar. Är nöjd men funderar på att köpa ett 2400 mAh batteri.

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  9. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Laddar du via datorn går det mycket långsammare än vägguttaget (i alla fall på MBP) eftersom det är som du säger inte samma amper.
     
  10. Mortensen

    Mortensen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft problem de senaste två dagarna. Mobilen laddar bara till 80% sen tar det stopp. Har använt en nokia laddare på 1200mAh. Jag noterade också att den tog laddning långsammare än normalt igår kväll.

    Det är inte så, så att den säger "färdig" och stannar på 80%, utan det ser ut som den tar laddning, men ca 10h inkopplad så kan man nog konstatera att det är något allvarligt på G.(?)
     
  11. Anders1

    Anders1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har du testat att starta om den? Min fastnade på att visa 80% laddning första gången jag laddade den trots att den säkerligen var fulladdad. En omstart och ytterligare en laddning gjorde att det fungerade som det skulle sen.
     
  12. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Den gröna LED-lampan börjar lysa när jag har omkring 80% av laddningen klart, är detta normalt? I början lös den bara om den var fulladdad.
     
  13. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det är normal wMathy. Min lyser grönt rätt tidigt.
     
  14. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Att lampan börjar lysa innan 100% är inget att oroa sig för. Det är så på de flesta modernare mobiltelefoner. Exakt hur långt innan den börjar lysa kan kanske variera mellan olika modeller. På min X10 mini börjar den lysa vid ca 90%.
     
  15. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Okej, men kanske borde tillägga att det alltid är på olika procent, ibland kan det ske på 90, ibland på 80%

    Kanske inget att vara "rädd" för, men vet någon en app som kan mäta batteriets "hälsa"? Finns ju till t.ex. Macbook att man kan mäta batteriets hälsa.
     
  16. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Ja, det är ju lite märkligare för sådan variation har jag inte på min X10 mini. Kanske ytterligare någon "feature" de infört eller en bugg.
     
  17. Horrokotoj

    Horrokotoj Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska göra lite laddnings tester dom kommande dagarna hade jag tänkt. Men det börjar inte bra :/ efter 30 min hade den laddat från 2 till 8 % istället för 80 %.

    Får se hur den laddar i framtiden. :)
     
  18. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har som andra användare inga problem med glapp, missnöjdhet med bilder på auto eller någon gul fläck på skärmen. Men batteritiden är ju ett riktigt tråkigt kapitel. Jag pendlar och telefonen klarar sig inte tills jag är hemma vid 18 på kvällen, och då lyssnar jag kanske någon halvtimme på musik, kollar på nätet 20 minuter effektiv tid och pratar 3-5 minuter, sen klarar inte batteriet mer. Har fler användare den erfarenheten eller är min extra dålig vad gäller batteriet? :ehm:

    /Meto
     
  19. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Med den där sparsamma användningen så är det väldigt dåligt om du inte klarar dig till kl. 18 ens. Kolla vad som använt batteriet. Hur lång tid har skärmen varit igång?
     
  20. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skärm 62 %
    Viloläge 14 %
    Inaktiv 7 %
    Samtal 4 %
    Androidsystem 3 %
    Webläsare 2 % osv..... Det är så det brukar se ut. Skärmen är alltid det som dragit mest, alltid mellan 65-80 %.
    Jag har sett att användare fått bättre batteritid efter .73, jag har Android 2.3.7 och Version 6.0.A.3.73 så jag antar att jag har den senaste jag också..