Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

  1. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag håller även jag på att försöka sälja min note nu. Det är min fjärde android mobil. Jag måste säga att jag är inte intresserad av att pyssla med ROMar och det var längesen jag tyckte det var roligt att byta ikoner samt styla hemskärmen osv. Nuförtiden vill jag bara att allt ska fungera ordentligt och flyta på ostört.. Och vad gör man då....? Så less på android atm..
     
  2. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    På min 1 android mobil HTC Desire, så brukar jag flasha fram och tillbaks. För det är enkelt, jobbigast är konfiguera om vid varje ny ROM och till slut stannade jag på MIUI. Det bästa är man kan ta backup av apparna med Titanium Backup och bara ta restore till andra ROMs och slipper ominstallera allting.

    Med min Note, så rootade jag endast och brydde mig inte om att testa ut andra customs ROMs som finns. Tröttnade också på byta ROMs och om konfiguera vid varje byte.
    Men allt detta är fakriskt av eget val, om man vill byta och konfiguera. Man MÅSTE inte liksom göra allt detta, bara det finns den möjligheten och inget tvunget att göra.

    Ex: är MIUI som är direkt kopia av iOS, består endast av ikoner, men man kan ha widget och den är vädligt stabil. Flyter (inget jag bryr mig om faktiskt) på väldigt bra och mycket enkelt att använda. Tyvärr, är den lika tråkigt som iOS är och tröttande på det liksom efter ett tag. Men använder mobilen till mest surf, live stream, lite spel, musik och behöll den ROMn ändå. Då jag inte orkar flasha till nåt annat.

    Därför har jag ALDRIG förstått det med att folk klagar jämnt om att android är för krångligt och iOS är mycket enkelt. Android fungerar liksom out of the box, om man inte vill konfiguera, så kan man lika låta bli och använd telefonen direkt. Vad exakt är problemet liksom?

    Android ger möjligheten att konfiguera om man nu vill, jämnfört med iOS som inte ens har den möjligheten och den är ännu mer buggigare än vad android är. Skillnaden är iOS ger inget info, om ett fel har uppstått och bara stänger ner felet. Skillnaden mellan android, så får man upp medd fönster, när nåt fel har uppstått och informerar användaren om det.

    Android är inte ett dugg så krångligt än andra OS som finns och fungerar likså out of the box om man nu vill ha det så simpelt. I många områden är android mycket enklare att använda än iOS och WP 7. Då wp7/iOS har begränsningar, som måste göras via datorn och android har inte det, utan kan göra det med telefonen.
     
    janhol gillar detta.
  3. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Perfekt skrivet, så tycker jag också om allt "tjafsande" mellan IOS och Android.
     
  4. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Vet inte om ditt inlägg va menat till mig eller inte?

    Om det var:
    Har jag sagt att android är krångligt?
    Sen att använda en android utan att tweaka den med diverse launchers eller alternativa keyboards/browsers till både mobil/tablet så är det alldelens för laggigt för min smak. Jag har alltid vart ett androidfan och tyckt illa om apple. Men som jag sa i mitt tidigare inlägg så bryr jag mig inte längre om "möjligheterna i android" , utan vill bara att det ska gå flytande (ja, jag bryr mig mycket) och bara fungera utan att behöva diverse alternativa apps för att få det funka som jag vill i dagligt användande.. Utan jobbiga lagg och frysningar.

    Om du inte menade mig så kan du ignorera min post.
     
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Det är inte speficifikt menad till dig, utan alla som säger android är för krångligt att använda och det argumentet är urtjatigt numera.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  6. Andreas_johanss

    Andreas_johanss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Android är inte krångligt, jag kon från en längre tid med ios. Var egentligen inte missnöjd, men kände för att testa något nytt.

    Haft min Note sen i tisdags, frihetskänlsan är helt enorm. Varit lyckligt ovetande de senaste åren.
    Men absolut, det har tagit några dygn med scanning av diverse forum för att få tele som jag vill. Då har jag inte ens rootat. Men lyckats få monster batteritid, grymt flyt både i browser o menyer.

    Är mer än nöjd!
     
  7. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Va trött jag blir, det är ingen som sagt i tråden att android är krångligt
     
  8. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
  9. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Lite offtopic nu...
     
    Last edited: 26 mar 2012
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Smaken är som baken! Min har ett grymt flyt och stabil. Kameran riktigt bra och skärmen magnifik. Utmärkt som telefon, kvalitet på samtal är klar och inte iphone 4 sprakig på de 2 högsta lägena. Trist att du fick ett ev måndagsexemplar.

    Iphone 4s har även den bra skärm, iallafall skärpan. Men 3.5" passar inte mig längre... been there, done that!

    Sent from my Galaxy Note
     
  11. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Om man som jag sitter med en Note (kommer från iphone 4) och upplever kass batteritid, grejer slutar fungera (bluetooth-hörlurar, gps,knapparna längst ner, email vägrar uppdatera nya mail osv osv) ska man då misstänka trasig telefon eller är det så det är nu när man har bytt till android?

    Hur gör man en "factory reset" eller vad det heter på androidspråk. Jag tänkte testa det och se om det blir bättre. Är öppen för att testa andra roms men om det är fel på telefonen vill man ju kunna återställa den så inte garantin skiter sig.
     
  12. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tjabba!
    Jag har länge funderat över detta youtube-klipp med galaxy note:
    http://www.youtube.com/watch?v=ylsmpFSWVmU
    Som man ser så har låsskärmen en massa genvägar som man kan komma åt genom att dra över dem (spola till 0:40). Helt galet bra, varför har inte vi fått det på våra Notes?!
     
  13. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Den låsskärmen skulle jag verkligen vilja ha! gif!! ;)

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  14. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Installera JKay mod eller Widget Locker så kan du få något liknande istället för den inbyggda tämligen värdelösa låsskärmen
     
  15. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag har lite frågor.


    Jag är i färd med att köpa en Note, och undrar nu hur ni upplever storleken, flytet (även ni med custom roms), i vilka sammanhang den känns otymplig och vad som är dess starkaste fördelar respektive nackdelar. Alltså: allmänt kring Galaxy Note. Vad tycker ni?
     
  16. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Man ser lite fjompig ut när man håller den mot skallen, men sitter man inne på lite självkänsla så spelar det inte någon större roll. Tycker det är lite roligt att bjuda på sig själv.

    Jag körde stock, tyckte den laggade, rootade och la in custom rom, fick ett fint flyt, men mycket instabilt, så jag gick tillbaka till stock och un-root, och med senaste firmwaren tycker jag den flyter på jättehärligt!

    Storleken är bara plus för mig, härlig skärm, sköna färger, enkel att skriva på, trevlig för spel och film. Mitt enda minus är att man tappar lite "cool" faktor på att den är så stor, utöver det så är jag oerhört nöjd med min Note! :)
     
  17. Shooto Great

    Shooto Great Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG V10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Jag är så jäkla cool ändå....eller var det bitter?Nåja ser framemot den,kommer snart på posten-
     
  18. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

  19. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Lite OT i just dennna tråd men ändå:

    http://www.idg.se/2.1085/1.438436

    Där det bland annat står:

    Dessutom kan du köpa en telefon med Android 4.0 och använda den utan att behöva ställa in och om saker, precis som en Iphone. Men om du vill ändra något kan du göra det, vilket du inte kan på en Iphone eller för den delen Windows Phone.
     
  20. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Hej.
    Går fortfarande i Note-tankar. Har kollat specifikationen på katshing och ser att Noten inte har 3,5 lurplugg. Varför inte? Vad har den istället? Är det samma ingång som det är till laddaren? Eller ska man köra BT om man ska lyssna på musik / prata i den? Men kollar man vad som följer med i paketet vid köp så står det 3,5 mm headset så det måste ju vara fel i deras spec.
    Har iof sig BT-handsfree till min S2.

    Hur nöjda är ni Note-användare? Tex med batteritiden, laggar den lätt och när får den 4,0?
    Vilken färg är snyggast?
     
    Last edited: 2 apr 2012