Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

  1. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Typ samma som TF101 alltså? Lite mer utrymme och 3 extra megapixlar på bakkameran (har den någonsin använts på ett vettigt sätt?)

    Hoppas Asus överraskar med lite extra godis imorgon.
     
  2. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Den har en egen speciell ingång.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    För de som undrar om när info ska släppas har Asus tidigare skrivit på sin Facebook-sida att de inte kan avslöja något förrän den 10e, troligtvis blir det alltså imorgon kväll/natt mot 10e.

    Sjukt laddad!
     
  4. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Typ samma? Ja båda har en pekskärm på 10.1" sedan är det typ inget som är likt mot Transformer 1. Helt annan design, Tegra 3, större minne och fler megapixlar. Tycker det här ändrat och förbättrat på alla punkter som man nu kan förbättra på en surfplatta. Hoppas också på att det visar sig att skärmen är bra.
     
  5. Bamsi

    Bamsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är lite besviken på skärmupplösningen om de uppgifterna visar sig stämma...1280 är väl upplösningen på Galaxy note som har en skärmstorlek på 5 inch?

    Känns lite fattigt då att en 10 inchare ska ha samma upplösning...
     
  6. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Alla 10" honeycomb plattor har den upplösningen, i jämförelse har iPaden 1024x768

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  7. Bamsi

    Bamsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mjo men man hade hoppats att i och med att den är först ut med en quad core att de skulle sätta en ny standard även för skärmar på android tablets.

    Men jag vet inte, vad är nästa steg upp? 1920x1080 eller? Det kanske är lite för mycket begärt :P
     
  8. Niklars

    Niklars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Från Engadget Transformer Prime detailed: 10-inch Super IPS+ display, 12-hour battery and quad-core Tegra 3, ships in December for $499 -- Engadget

    Här är lite av specifikationerna:

    10.1-inch display
    1280 x 800, Super IPS+ Gorilla Glass display with a 178-degree viewing angle and a max brightness of 600 nits.
    8.3mm-thick body
    mini-HDMI output
    microSD
    Tegra 3 SoC
    1GB of RAM, GPS
    gyroscope
    SonicMaster audio
    1.2 megapixel front-facing camera.
    8MP shooter with an auto-focusing f/2.4 lens

    Kommer i två färger:

    Grå [​IMG]

    Guld / champange [​IMG]
     
    Last edited: 9 nov 2011
  9. MaXMC

    MaXMC Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G3
    Tegra 3, visst kan vara kul om det faktiskt fanns några spel som använde det...

    Mer RAM, bra!
    Samma skärm, helt Ok.
    Mer megapixlar på kameran.... varför? Jag har nog tagit kanske 2 foton med min transformer, den är himla klumpig att göra sådant med, då tar jag hellre med telefonen eller med min riktiga kamera...

    Sonic Master Audio - Det blir säkert bättre än Transformer 1:an som var ganska skit på det området.


    Jag kommer inte att uppgradera som det ser ut nu, jag får ju ICS i alla fall till min Transformer. Då väntar jag hellre på Transformer 3 som lär komma i samband med iPad 3.
     
  10. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Asus Transformer Prime

    ubergizmo har en artikel med, mer eller mindre samma som engadget, men kan man få för mycket? Nej. ;)
     
  11. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER


    Handlar inte bara om spel utan även om att kunna spela upp video och man får tillräckligt med kraft för att hantera tyngre webbsidor och streaming av video. Plus att batteri tiden kommer vara betydligt bättre. Men det jag gillar mest är New video engines with support for 1080p high profile video at 40 Mbps

    Men visst det är spel på gång.
    " 40 games are expected to be available by the end of 2011, and over 15 Tegra 3 games are under development for*Tegra Zone, NVIDIA's free Android Market app that showcases the best games optimized for the Tegra processor."

    Lite Tegra 3 info, text + demo filmer
    Nvidia
    http://pressroom.nvidia.com/easyir/...releasejsp=release_157&xhtml=true&prid=819304

    Filmer
    http://www.theverge.com/2011/11/9/2546597/nvidia-tegra-3-launch-quad-core-kal-el

    Hålen "gallret " som syns på bilderna är det för ljud eller kan det vara för att hjälpa till att hålla nere temperaturen?

    Frågan är om man ska köpa 32GB eller 64GB versionen. Skulle nog räcka med 32GB + ett minneskort som man kan ta ur och snabbt flytta media mellan dator och platta. Får snabbare överföring om minneskortet placeras i datorn istället för att ansluta plattan med sladd till datorn, men detta kanske har ändrats med Prime
     
    Last edited: 9 nov 2011
  12. singe

    singe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det nån vits med högre upplösning på en så liten skärm, vilka är fördelarna? Hade man högsta upplösningen på sin skärm hemma såg allt för litet ut.
     
  13. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Jag är nog på samma våglängd som dig. Man kan ju göra skit hög upplösning men hjälper det? Jag ser hellre då att det är en skärm med bra färgåtergivning, tror det är en galaxy s2 min kombination har med amoldd och det ser mycket bättre ut på den skärmen än min.

    För övrigt vill jag ha en platta istället för att skaffa en bärbar dator som komplement till min stationära och då blir denna en riktigt skön liten pryl och jag är van vid android eller rättare sagt älskar android.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  14. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Kan bli ett köp här fsktidkt
    Får se vad som händer med prisbilden.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det blir bekvämare att läsa på en högupplöst skärm. Text blir skarpare. Där har du en fördel.
     
  16. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    499 är väl sagt som lägsta, så blir väl 4990kr här, eller kanske lite under typ 4790
     
  17. MaXMC

    MaXMC Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G3
    De där spelen finns ju redan till Transformern nu... det enda som händer är att de blir snyggare.

    Jisses, är det aftonbladet eller blocket då som är tunga websidor? De får tom min PC att säcka ihop (jag kan köra Battlefield 3 på bra kvalitet).

    Att Tegra 3 kan dekoda 1080p spelar ingen roll då skärmen inte är 1080p. 720p räcker gott och väl. Det enda är väl batteritiden då.

    Nä som sagt, det blir en Transformer 3:a istället.
     
  18. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Dekoda 1080p spelar väl gigantisk roll, eftersom du kan koppla den till tvn och använda som mediaspelare.
     
  19. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Har du just köpt Transformer 1 och är lite less pga att denna kommer just efter ditt köp eller?

    Du uttryckte dig som att det var ont om spel och jag gav en länk att Nvidia har riktat in sig på att få fram 40 spel till tegrazone fram till jul vilket är rätt många nya spel jämfört med utbudet som finns nu. Och att 15 speciellt anpassade spel för Tegra 3 är på G. Vad jag kan se så är det bara ett fåtal som redan finns tillgängliga resten är nya spel som inte finns ute än.

    Ang video så syftade jag inte på upplösningen utan på att den kommer fixa highprofile vilket är en stort + då man slipper att konvertera om allt som man nu måste göra för att det ska fungera på Tegra2.
     
    Last edited: 9 nov 2011
  20. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Precis så jag tänker också, vill ha en surfplatta, och är skönt att ha ett komplement till den stationära och då passar denna utmärkt.
    Min gamla Eee-PC är helslut i batteriet och var ändå inte speciellt bra, denna kommer bli grym tror jag!