Trasig mobil, rädda anteckningar?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av agnesR, 8 jul 2017.

  1. agnesR

    agnesR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Ber om ursäkt om jag postar detta fel, är ny här.
    Skärmen på min samsung galaxy j5 är helt trasig, lyser inte alls men min mobil är inte helt död för den vibrerar ibland. Finns det något sätt att rädda mina anteckningar? Jag har antecknat i den anteckningsapp som finns i telefonen från början. Kommer de över automatiskt, precis som t.ex. bilder, när jag skaffar ny mobil?
     
  2. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det beror helt och hållet på hur den där anteckningsappen fungerar och om den synkat sitt innehåll nånstans t.ex. på Google eller på Samsungs server, men det dystra beskedet är att den förmodligen inte gjort det. Andra appar som tex Google keep har en sån synkning.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror tyvärr att det är rätt kört om skärmen lagt av. Det vore om du lämnade in den. Är det exempelvis endast fel på skärmen går det fortfarande att rädda innehållet.

    Vad hette anteckningsappen, och hade du Samsung Cloud Sync-aktiverat? (Samsung-konto)