Tips: Tre säljer Nexus 5 - pottabb m. surf från 299kr/månad - med fastpris 349kr/månad

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Cupcakes, 15 nov 2013.

  1. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    50 kr i snitt säger vi,

    50kr/0,19kr per min = 263 minuter

    263 minuter * 0,69kr (som Tre tar på pott-abonnemang). = 181 kr.

    Tanken är 3Gb surf? ( 99+181 = 280 kr)
    5 GB surf ger. 149+181 = 330 (fortf billigare men här hade jag nog valt Totalt 5Gb istället)

    I detta fall räknar jag inte med startavgiften dock.
     
    Last edited: 18 nov 2013
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 963
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan välja tillval osv, uppgradera tillval kan du göra direkt. Att nedgradera surfen eller ta bort ett tillval tar 30 dagar.

    Du kan byta upp ditt abonnemang om du önskar, du kommer dock inte kunna ta del av priset för 349kr/månad - det gäller endast för nyteckning. Du kan dock byta upp dig inom 14 dagar från det att du fått paketet. Skulle du vilja byta upp dig senare, får du betala 399kr/månad. :)


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  3. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Den tog jag bort för länge, länge sen! Har för närvarande ett studentabbonnemang från Tele2 (dock inte student längre) där jag för 89 kr/mån får 2 GB data och 3000 SMS/minuter. I praktiken obegränsat alltså, förutom datan (som dock aldrig kostar något, utan bara blir långsammare). Betalar bara för öppningsavgiften på samtalen utöver det, och eftersom jag inte ringer jättemånga samtal hamnar jag oftast på 110-120 kr totalt. Riktigt bra deal, och en jag väl kanske egentligen inte hade velat överge. Det hade ju faktiskt blivit aningen billigare att ha kvar detta abonnemang och köpa telefonen separat, om man räknar på samma användningsmönster (24*120 kr + 4300 kr = 7180 kr). Men jag känner väl att mer data vore trevligt, plus att det abonnemanget inte ger surf i 4G-hastigheter.
     
  4. Saliciouscrumbs

    Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ja, det är ungefär samma siffror jag kom fram till. Jag valde 3 GB surf så jag har 200 kr att ringa för.

    Hur man än ser på det så är 349 kr för 3Total 5GB ett riktigt bra erbjudande eftersom man aldrig behöver tänka på hur mycket man har ringt för samt att man har mer i surf. Den känslan kan mycket väl vara värt de extra 50 kronorna.

    Kanske jag ångrar mig och väljer det ändå. Har 14 dagar på mig.
     
  5. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Mjo. En femtiolapp mer i månaden, är det verkligen något som kommer spränga ens budget? En öl mindre på puben någon helg, eller en skippad pizza/hamburgare/whatever, så är skillnaden intjänad. Lägger man ihop det över hela bindningstiden blir det 1200 kr som skiljer, och då låter det ju lite mer dramatiskt, men som sagt, per månad är 50 kr egentligen en ganska obetydlig summa så länge man inte lever på existensminimum. Och då kan man känna sig helt obegränsad i hur mycket man ringer, surfar och SMS:ar. Det kommer aldrig kosta en spänn mer än det man vet att man ska betala. Känns nog som att jag kommer ta det ändå. Även om jag tror att jag hade kunnat klara mig på Pott 299 med smarta tjänstval så känns Total 5GB helt enkelt som ett val man kan känna sig lugnare och tryggare med.

    (Detta inlägg blev nog lite mer självterapi för att komma fram till hur jag ska göra än ett svar till dig, haha.)
     
  6. mange1975

    mange1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Rabatt
    -250 kr
    -50 kr/mån
    0 kr
    349 kr/mån i månader 1-24
    399 kr/mån i månader 25-

    Hur är det med detta att det blir 399kr/mån efter 24 månader
     
  7. Mythos

    Mythos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    vet vi hur länge dessa förmånliga abonnemang kommer att gälla?

    vill hinna klämma lite på luren innan jag bestämmer mig för om det blir ett köp...
     
  8. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Det är väl bara att säga upp abonnemanget efter 21 mån (3 mån uppsägningstid antagligen). Bindningstiden är över och du behöver inte betala den högre avgiften

    Sent from my MZ601 using Tapatalk 4
     
    mange1975 gillar detta.
  9. HenrikCL

    HenrikCL Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måste bara säga att jag har beställt N5 från Tre och känner mig mycket nöjd med affären. Om man jämför totalkostnaderna för 24 månader
    ... 5 GB hos Tre: 8376 kr
    ... 3 GB hos Halebop: 9576 kr
    ... 4 GB hos Telenor: 11256 kr
    ... 4 GB hos Tele2: 11626 kr
    ... 4 GB hos Telia: 11976 kr
    så är valet lätt.

    (Tele2 skulle jag överhuvudtaget inte välja även om det kostade hälften.)
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 963
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Efter 24 månader blir priset 399kr/månad. Det går att förlänga abonnemanget med ny hårdvara upp till 6 månader innan bindningstiden går ut. 3 månader innan bindningstiden går ut behöver man säga upp abonnemanget om det ska avslutas dagen då det går ut. Dagen bindningstiden går ut, går det att välja ett billigare abonnemang.

    De gäller tills vidare, alltså kan de i princip försvinna närsomhelst.

    Ja, priset är riktigt bra. Både på fastpris och pottabonnemangen. 3s abonnemang blir även billigare än de andra operatörernas 6GB-alternativ även om man lägger till 3GB extra surf hos 3 så man får 8GB.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  11. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Så, då var beställningen lagd! Blev 3Total 5GB till slut, känns som det mest prisvärda och "säkra" alternativet även om jag aldrig någonsin kommer komma i närheten av att göra åt de inkluderade SMS:en och minuterna (om mina vanor inte förändras ordentligt över de kommande åren, vilket ju iofs skulle kunna hända).

    En fråga till dem som vet: Mitt nummer ska nu flyttas över från Tele2. Det innebär att jag behöver avsluta abonnemanget där och alltså betala slutfaktura för tre månader (uppsägningstid, ingen bindningstid kvar). Kommer jag automatiskt få denna faktura, osv, med tanke på att det står "Vill du ha kvar mobilnummer hos din befintliga operatör sköter vi nummerflytten åt dig", eller måste jag manuellt kontakta Tele2 för att detta ska fungera? Jag vill ju inte heller att Tele2-abonnemanget ska avslutas innan Tre-abonnemanget är igång.

    Ja, Tre vs alla andra var absolut lätt den här gången, deras deal är helt enkelt ganska överlägsen. För mig var det dock lite svårt pga att jag redan har ett mycket förmånligt studentabonnemang hos Tele2. Att överge det innebär att det kommer bli lite dyrare för mig totalt över dessa två år, men å andra sidan kommer jag istället få ett abonnemang med mer och snabbare surf. Sen var jag tvungen att fundera ett tag på 3Total 5GB vs 3Pott 299, men i slutändan valde jag alltså det förstnämnda.

    Folk har ofta negativa saker att säga om dem, men personligen har jag haft väldigt få problem. Har haft mobilabonnemang från dem i åtminstone 4-5 år (minns inte exakt när jag bytte över), och fast bredbandsuppkoppling i ett par år, och båda har mestadels fungerat alldeles utmärkt (bredbandet var ett stoooort steg upp från ComHem som jag hade innan dess).
     
    Last edited: 19 nov 2013
  12. Saliciouscrumbs

    Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag var tvungen att kontakta Telenor och be om en öppen slutfaktura och att de skulle låsa upp min nummer. Annars skulle inte nummerporteringen fungera.
     
  13. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Men om jag gör det nu, innebär inte det att mitt Tele2-abonnemang kommer sluta gälla innan jag får det nya? Jag vill ju försöka få saker och ting att övergå till Tre på ett smidigt sätt här, utan att jag förlorar mitt nummer. Bäst att ringa Tre och fråga, kanske.
     
    Last edited: 19 nov 2013
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 963
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ring till Tele2 och säg att du vill öppna ditt nummer för utportering och när numret porteras så skapas automatiskt en slutfaktura eller så får du ringa in och avsluta ditt abonnemang manuellt. :)


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
     
  15. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ringde Tre istället, och hon jag pratade med kunde fixa det hela åt mig så att jag inte behöver göra ett smack själv. Slutfaktura och nummerportering fixat, kommer få tillfälligt Tre-SIM så länge, osv. Hon var då tvungen att ta bort min lagda order och göra om den själv, men priset ska bli detsamma. Dessutom bekräftade hon att jag kommer få telefonen på fredag.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 963
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då får jag hoppas att det löser sig.

    Men för att vara rent ärlig, så behöver man inte plocka bort ordern. Allt med nummerflytt går att ordna efter att man fått abonnemanget om det inte lades in vid beställningen. :)
     
  17. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ja, det hade säkerligen kunnat ordnas genom att jag kontaktade Tele2 istället, men eftersom hon nu ville ordna det åt mig så hade jag väl inte direkt någon anledning att tacka nej. Varför det sen innebar att hon var tvungen att göra om ordern vet jag inte, men det var vad hon sa. Så länge jag inte behöver betala något extra (om jag t ex får en fraktavgift nu pga att beställningen rent tekniskt inte är gjord via hemsidan längre kommer jag självklart ringa och klaga) är allt lugnt!
     
    Last edited: 19 nov 2013
  18. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Nu blir jag allt lite extra imponerad ..

    08:45

    Tack för din beställning och välkommen till 3.

    10:26

    Hej,

    Nyligen besökte du oss på tre.se och påbörjade en beställningen som du aldrig avslutade. Synd tycker vi.

    Dock gjorde jag bara en beställning (-en....), och den gick som den skulle så nu undrar man ju om den floppade, eller om Tre floppade.

    //Talvathir @ 3:s telefonkö.
     
  19. VictorH

    VictorH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det hände mig också. Jag tror inte det är någon fara, eftersom man fick kvitto och orderbekräftelse. Hoppas det i alla fall :/
     
  20. Saliciouscrumbs

    Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det hände mig också. Jag frågade Tre. Beställningen har ändå gått igenom trots meddelandet.

    Sent from my Galaxy Nexus