TrueCaller - Nummerpresentatör

Diskussion i 'Applikationer' startad av mamedi, 24 sept 2009.

?

Vad anser du är ett rimligt pris för denna typ av app?

Poll closed 26 okt 2010.
  1. 49 KR

    6 röst(er)
    10,7%
  2. 39 KR

    4 röst(er)
    7,1%
  3. 29 KR

    31 röst(er)
    55,4%
  4. Gratis

    15 röst(er)
    26,8%
  1. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Vi kikar på det!
     
    Exoil gillar detta.
  2. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Kan det vara så att du varit utomlands nyligen? Har du något registerID?
     
  3. Exoil

    Exoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej, jag har inte varit utomlands på sistone.
    Tyvärr kommer jag inte åt mitt id iom att jag inte kommer förbi första skärmen, om man inte kan se det på annat sätt?
     
  4. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Kommer finnas tillgänglig på Skype idag om du vill att vi kikar närmare på det.
    Alan.mamedi är mitt skype id
     
  5. Exoil

    Exoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack, men jag har tyvärr haft fullt upp idag med grabben så jag har inte haft tid att sätta mig vid Skype!
    är lägger till dig så ser jag när du kommer online!
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag har ett förbättringsförslag


    När man får ett inkommande samtal kommer det upp en ruta från TC som säger "Söker", den slocknar ganska snabbt, sen kan det ibland ta en stund innan namnet på den som ringer kommer upp. Jag skulle uppskatta att rutan med söker är kvar till namnet är hittat,skulle den (mot förmodan) inte få en träff kommer det upp "inget namn hittades" eller liknande.

    På det sättet vet man att tc söker och behöver inte undra vad som händer när ingenting från tc syns. Ibland tar sökningarna lite längre tid och då är det ju bra att veta att tc håller på o söker
     
  7. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Det skulle jag faktiskt också föredra

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Det finns en orsak till att den beter sig så och det är för att vi använder toast-meddelanden. Vi kommer dock gå ifrån det, förhoppningsvis i 2.90 och då kan vi göra det möjligt :)
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Det låter ju kanon !
     
  10. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Har du möjlighet att testa igen? Förhoppningsvis har vi löst problemet.
     
    Exoil gillar detta.
  11. Exoil

    Exoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Perfekt! Jag laddade hem APKn från er hemsida precis och denna gång gick allt som det brukar.
    Har provat ringa lite från nummer som inte är inlagda bland kontakter och det fungerar fint även det!
     
  12. beathead

    beathead Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen pop-up i HTC Sense 3.6?

    Först - tack för en fantastisk app. Jag undviker säkert 10-15 telefonsäljare och oönskade samtal per dag med hjälp av den...

    Jag har en HTC Sensation, som ju just fått uppgradering till ICS och deras egna UI Sense uppgraderades också till 3.6. Sen dess fungerar inte pop-up-rutan om låsskärmen är igång, vilket den ju är rätt ofta. Är det här något ni kan lösa i en kommande release?
     
  13. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Vänner, det finns en bugg i ICS (en av flera som påverkar andra appar) som gör att vissa operatörer skickar med konstig PROXY-information i TrueCaller vilket gör att den säger att man inte är uppkopplad.

    Vi kikar på detta just nu och hoppas kunna lösa detta utan att behöva uppgradera TrueCaller.
     
  14. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    mamedimamedi;
    Tänkte bara uppmärksamma er på en lite bugg. Det går inte lägga till ett nummer via "History" i appen när numret redan finns sparat i en ex. fb-kontakt. Jag vill alltså spara numret till en google-kontakt men man kommer bara till själva kontakten då och inte till "lägg till ny".
     
    Last edited: 21 apr 2012
  15. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Truecaller har inte kunnat installeras via Market på mycket lång tid. Har svårt att tro att företaget bakom verkligen försöker komma tillbaka. Det hade säkert gått att lösa.

    Tror snarare anledningen till bortfallet är att Truecaller inte levde upp till måttet utan kanske ansågs vara Spyware eller liknande.

    Applikationen är gratis, den kräver massor av permissions och måste installeras som en nedladdad APK-fil. Teoretiskt är det inget som hindrar Truecaller att skicka allt du har i din adressbok, alla dina meddelanden etc. och sälja denna data.

    Tror ju inte företaget bakom gör det bara för att det är roligt utan såklart att tjäna pengar. Med tanke på hur värdefull användares data är så...

    Kanske har jag helt fel men jag skall iallafall se efter alternativ som är mer officiella och pålitliga appar.
     
  16. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Hej,

    Visst kan man spekulera. Vi har absolut inget att dölja och vi är ett utav väldigt få företag i appvärlden som är transparenta med vad vi gör och vilka vi är.

    Vi gör allt vi kan för att komma tillbaka till Google Play men om du prövar Google lite så kommer du märka att vi inte är ensamma om att inte vara synliga på Google Play och att det inte går att kontakta dem på något annat sätt än via e-post. Vi har haft turen att träffa Google-folk på mobile world congress i Barcelona i februari och jobbar just nu utifrån det.

    Vårt intresse är att ge användaren den bästa upplevelsen och är alltid tydliga med vad vi gör och skulle aldrig sälja ert data till någon tredje-part. Vårt mål är att bli världens största söktjänst, inte att sälja ditt data och tjäna en liten slant.
    Den information som användaren delar med sig är namn och telefonnummer från sin telefonbok OM och endast OM användaren själv godkänner detta och denna funktion har vi skapat för att kunna ge Dig den bästa sökupplevelsen. Den är avstängd som default och du väljer själv att slå på detta.

    Du är alltid välkommen till vårt kontor på en kopp kaffe för att se hur vi jobbar till skillnad mot många andra företag som inte ens säger vilka som ligger bakom appen (och som inte sitter i Sverige).


    Ps. TrueCaller finns på Nokia Store, iPhone app store, Blackberry, Windows Marketplace, Appland, Amazon, slideme mfl och alla i denna lista (förutom slideme) testar appen utförligt innan den publiceras så du behöver inte oroa dig för spyware.
    Ds.


    Trevlig kväll,
    Alan
    medgrundare

     
    beathead, Snapphane och gripen gillar detta.
  17. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Å herregud. Det är allt jag orkar skriva. Har du fler konspirationsteorier? :eek:

    Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2
     
  18. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ja, jag tror att t.ex. Google och Facebook gör allt i deras makt för att sno åt sig och lagra så mycket information om sina användare som bara möjligt för att sedan profitera på det. Ja just ja, så ÄR det.

    Tack för svar mamedi, att Truecaller finns på alla andra app-stores lugnar mig lite. Jag förstår att Google är mycket svåra att nå, de verkar inte ha så mycket till övers för att kommunicera med utomstående.

    Hade dock varit intressant att ni hade varit mer öppna med varför det är som det är och vad som görs för att reparera situationen.
     
  19. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Ditt exempel med Google och Facebook stämmer inte heller. Varken Google eller Facebook samlar på sig information för att sälja det vidare till tredje part. De har hittat ett sätt att kunna bygga ett ekosystem inom sin plattform genom den information de samlar på sig.
    Det är väldigt stor skillnad faktiskt.

    Sen hur vår situation ser ut på Google kan du läsa om du bläddrar tillbaka några sidor. Vi har beskrivit det ett flertal gånger och låter nu er söka igenom tråden :)

    Som sagt, bor du i Stockholm är du alltid välkommen in till oss på en kopp kaffe :)
     
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Om du läser inläggen i denna tråd kommer du också se att vi är en hel del anvöndare som använt TC under en längre tid utan att ha några problem eller konstigheter. Har själv varit beroende av denna app i ett par år nu och kan inget annat än rekommendera den.

    Dessutom är det ju som mamedi säger, dom är otroligt aktiva och synliga. Dom är inga utvecklare som håller sig i skuggan utan dom verkar verkligen står upp för Truecaller.

    Skickat från Tapatalk 2