TURF (Open Beta)

Diskussion i 'Spel' startad av Drassen, 1 aug 2010.

  1. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hehe, fan va härligt att det sprudlar av idéer, sånt gillar vi!

    MEN, fyll gärna i suggestions och buggar i bugtrackern på turfwars.se , annars är det rätt omöjligt för simon å mig att hålla reda på allt.

    Men ja kan svara på lite saker ändå:
    Vi har inga planer JUST NU på att man ska se sin position med triangulering...men lägg till i buggtrackern vettja...

    HELP/FAQ/ABOUT är nu fixat i nästa version efter en hel del feedback ang. detta. det tackar vi för!

    Namn går inte att byta än så länge, men vi anser att detta måste fixas i framtiden...ni behöver dock inte vara oroliga för att ert nuvarande namn då kommer att hänga kvar på gamla zoner...det funkar inte så:)

    Angående zoner så är det vi som lägger till då enskilda spelare inte kommer vara objektiva....eller?:)
    Zonerna är begränsade runtom i sverige just nu..men kom ihåg att detta fortfarande är en beta, vi kommer att expandera när vi är redo att hantera detta...ev. med separata topplistor etc. etc....(sorry att sundsvall fick en kanylzon sm teaser, men se det som en utmaning;) )

    Johnny: många bra idéer som du har där, vi har redan tänkt på många av dom och förkastat vissa av dom beroende på vilket sorts spel vi vill ha. Men utökad zonhantering och uppgradering av egna förmågor kommer definitivt att komma i framtiden...

    Just i denna version prioriterar vi att göra spelet så säkert som möjligt för att undvika fuskande...vi har en teori om att det är bäst att göra saker gedigna innan vi strör på med härligt lull så att allt inte rasar om någon skulle vilja förstöra...tror detta gynnar alla.

    Ang. om vi vill ha hjälp så är vem som helst välkommen att tillverka exempelvis en väl fungerande widget...vi förser er med data för att kunna visa notifications etc...

    Samtidigt håller vi på att göra en webkarta och en websida som inte ser ut som crap...så de e en hel del på gång just nu:)

    Hmm..antar att ja inte svarade på allt men vi läser av TURF trådar i olika forum kontinuerligt och det är kul att se att det händer saker

    //Andreas å Simon
     
  2. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag installerade precis det här, kul spelidé... men kan bli rätt beroendeframkallande skulle jag tro :)

    Jag är i Malmö, och noterade att kartan var centrerad på stockholm när jag startade spelet. Kan vara en bra idé att den centrerar kring där man befinner sig när man startar det?
     
  3. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vad menar du? ;) finns det nått annat än Stockholm? ;)
     
  4. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  5. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sigma78, utmärkt idé! lägg till den i buggtrackern på turfwars.se så kommer det att fixas också:P
     
  6. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sagt och gjort :)
     
  7. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Utmärkt zon ni lade till på norra stadsberget i Sundsvall! Inget man kan köra förbi med bilen direkt, bra motion om man tar trappan upp och trevlig utsikt. :D
     
  8. Bogus

    Bogus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte om ni vill ha tips på platser i Göteborg, men jag hade tråkigt, så jag funderade ut några :)

    Observatoriet i slottsskogen - en bit att gå.
    N 57° 41.474', E 11° 56.603'

    Gustav Adolfs torg - Väldigt centralt
    N 57° 42.428', E 11° 58.008'

    Stenpiren - Ganska lätt att ta sig till men ligger ändå lite "off"
    N 57° 42.388', E 11° 57.410'

    Älvsborgs fästning - Går bara charterbåtar dit ibland vad jag vet.
    N 57° 41.146', E 11° 50.311'

    Saltholmen - Fint badställe längst ut, en bit att gå från spårvagnens vändhållplats
    N 57° 39.517', E 11° 50.208'

    Brännö brygga - Går båtar dit mest hela tiden, klassiskt ställe i göteborg på sommaren
    N 57° 38.128', E 11° 45.996'

    Skansen Kronan - Jävla massa trappor att gå upp för...
    N 57° 41.763', E 11° 57.312'

    Röda sten - Fint promenadstråk med sten som ofta är annan färg än röd.
    N 57° 41.316', E 11° 53.933'

    Götaälvbron - Vanlig cykelväg till jobbet för folk
    N 57° 42.879', E 11° 58.017'

    Ramberget - Göteborgs högsta berg!
    N 57° 42.866', E 11° 56.188'

    Brudaremossen - Nerlagd skidbacke, långt att gå, uppe på en kulle
    N 57° 42.014', E 12° 3.158'

    Feskekörka
    N 57° 42.059', E 11° 57.466'
     
  9. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    En liten fråga: Det vibrerar ibland när man är inne i spelet, vad betyder det? Det vore också bra att kunna stänga av vibrationer, föreslår det som en inställningsmöjlighet.
     
  10. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vibrationen sker när någon tar en zon...du ser även en liten alertikon på platsen där det sker samtidigt:)
    Men en sån inställning vore super....för bugtrackern...
     
  11. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Skapa gärna en ny tråd på turfwars.se med zonförslagen så kan vi kanske titta på den och ta inspiration när vi lägger ut zoner!
     
  12. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Okej, har lagt in ett förslag där. :)
     
  13. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    laddade hem detta nyss, men verkar inte som att det finns några zoner i örnsköldsvik. hur kollar jag sånt?
     
  14. Cybermarre

    Cybermarre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    första inlägget:

    "Alla kan vara med men än så länge har vi begränsat zonerna till STOCKHOLM och LINKÖPING(samt teasers i sundsvall, göteborg, malmö, uppsala)."
     
  15. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det låter lite väl mycket. Vill jag spela ett fullt RTS drar jag nog hällre på starcraft :teeth:

    Tror faktiskt det skulle bli väldigt komplicerat och skulle defenitivt avskräcka nya användare också. Jag menar, om du kommer in i ett game och har inte en spänn, så är alla baser redan försvarade med 10 tanks. :P Då kan man lika bra ge upp hela gamet, för insé fakta. Då är man chanslös. Men detta är ju bara mina tankar och var jag tycker ;)

    En annan sak derrimot skulle vara att, ju längre du är i zonen när du tar över den, ju längre tid tar det för motståndaren att ta den från dig. Så finns det givetvis en maxtid på kanske 10mins övertagningstid. Alltså om någon försöker sno din bas säger appen till dig det, och då måste du fort som fan ut till bilen, starta och köra iväg till din bas inom den tid gått som krävdes för att över ta basen (max 10min). Chansen är ju stor att du inte hinner åka genom hela stan på 10 min. Om du dock redan är nära och hinner fram till basen, så stannar timern tills antingen du eller den andra personen lämnar basen och den då börjar ticka åt personen som är kvar.

    Tänk även på att så länge du har basen får ju du poäng, så även om timern stannar så får du poäng när du räddar den, bara den är på din "sida". Detta är somsagt bara vad jag trycker skulle vara en liten kul grejj, vet inte va ni andra tycker :innocent:
     
  16. nilber

    nilber Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kanonbra, uppskattat!
    Det är nog bäst att admins placerar ut zonerna då jag misstänker att det skulle missbrukas om det släpptes fritt.

    Chansen att inte pricka en kanylzon i Sundsvall är exakt 1,2% stor ;)
    ...Och detta gör ni helt rätt i!
    Skynda långsamt och bygg för stabilitet i första hand, det är ett vinnande koncept i längden


    Sedan har jag en fråga:

    Är det tänkt att detta skall vara en betal-app eller gratis-app i framtiden?
     
  17. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Måste bara berätta om en skön grej jag gjorde idag. Tog Odenplan i farten då jag satt på tvåans buss och den körde förbi. Den stannade vi hållplatsen och rödljuset - hann precis ta zonen :)

    Kul att se så många fler denna månad! Lär nog bli svårt att hålla sig i topp hädan efter :)
    Vi ses ute på stan!
     
  18. Cybermarre

    Cybermarre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    bra idé tycker det låter skitkul redan.

    Man skulle kunna addera kanske att kunna vara lag, tex man tar över fortifierade platser snabbare men man delar på poängen, som "straff".
    Max 10 i ett lag typ och om ens fortifiering blir anfallen så skickar man dit 3 av polarna för att reparera/hålla ställningarna, ballt att träffa på 2-3 andra som försöker inta samtidigt.
    Så kallar de dit tre till så de är fem mot tre så måste det andra laget kalla in förstärkning.
    Kasst bara att man jobbar. Det skulle vara begränsade games, typ helg games.
    Man skulle kunna skapa egna games, dra ihop ett gäng polare, 2 lag, sätta ut punkter själv, lite som paintball på ngt vis. Eliminera motståndare, ta ett vapen på kartan med spec egenskaper, detta kan bli hur stort som helst!!!!!!!!
     
  19. Hakuren

    Hakuren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Denna app är en utmärkt ursäkt för att använda mitt ny-funna körkort :D
     
  20. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har precis lagt in ett gäng förslag :)

    Håller ni på med något underhåll på servern? Jag får "unable to connect" hela tiden nu.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk