Uteblivna aviseringar om fyndtips

Diskussion i 'Allmänt' startad av Skuggvarg, 20 feb 2024.

  1. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Trots att jag försöker besöka fyndtipstråden varje gång jag får avisering om nya inlägg så nog fasen råkar det slinka in något mail ändå ibland som jag missar eller glömmer att kolla, och vips slutar jag få aviseringar om nya inlägg där.

    Jag vet inte varför det måste vara inställt på det viset eller vilken nytta det ens tros tillföra? Vill inte alla veta direkt när ett nytt inlägg kommer? Är det verkligen för mycket begärt att få aviseringar om varje inlägg utan att behöva besöka nämnda tråd? När jag väl besöker den brukar det vara ganska tunt med inlägg, men så fort jag vänder ryggen till dräller det in massor av bra tips...som jag sedermera missar.

    Det börjar faktiskt bli rätt tröttsamt, och när jag diskuterade saken med en vän visade det sig att han inte ens visste att systemet var inställt på det viset. Han hade inte fått aviseringar på evigheter.

    Så kan vi (ni) snälla ändra detta så man får aviseringar på lite mer normalt vis, dvs vid varje nytt inlägg?

    Eller är det bara jag som tycker att detta är ett extremt bakvänt sätt att hantera aviseringar? Vad vinner Swedroid på att inte skicka ut mail om nya inlägg? Pyttelite serverplats?
     
    Last edited: 21 feb 2024
  2. Musochkatt

    Musochkatt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2023
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 17
    Övrigt:
    4:e generationens Google Chromecast (HD) med Google TV
    Jag har inte fått notiser om fyndtråden på flera veckor
     
  3. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nej, och det beror tydligen på att man inte besökt tråden. Fast nu har jag ju gjort det och borde fått aviseringar om de senaste inläggen, men tydligen inte det heller?
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 016
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Prova att slå av och på igen, kan kanske funka.
     
  5. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Fast även när det funkade så kom det bara en avisering, sedan var man tvungen att besöka forumet för att aktivera aviseringarna igen. Det var tydligen ett medvetet val av administratörerna. Men jag vill ha avisering vid varje nytt inlägg utan att behöva besöka tråden.