Vad ska ni ersätta er Desire med?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 28 feb 2012.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Mitt svar blir att min Desire nog kommer få tjänstgöra länge till som telefon/radio/mediespelare/postbläddrare... kanske till och med så länge till att jag kan tänkas skaffa nytt batteri till den.

    Jag behåller min Desire, men tänker istället satsa på en riktigt vass 7" surfplatta (med 3G) istället. Detta eftersom jag redan idag upplever att jag använder min - relativt enkla - ZTE Light mycket mer än vad jag använder min Desire.
     
  2. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Funderar på huaweis ascend d quad. 4mm bredare 1 cm högre samt lite tunnare beroende på variant. 4,5 tums hd skärm skulle vara mumma. gäller bara tt den säljer så pass att CM eller några andra duktiga devs börjar utveckla till den. Eller så investerar jag i ett nytt batteri och väntar till hösten.
     
  3. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag funderar också på att ersätta min Desire. One S verkar ju lovande men även Asus Padfone och Huawei Ascend D. Jag avvaktar recensioner och SGS3.
     
  4. Mr Z

    Mr Z Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Beställde ett nytt Desire batteri igår till gamla Bettan så med en stabil varriant av ICS så tror jag hon får hänga med ett tag till.
    Kommer för min del även i framtiden att stanna kvar hos HTC.
    Sambon har en SGS2 och visst, fantastisk telefon på många sätt och vis. Men jag tycker den är alldeles för plastig. Gillar det genuina i HTCs byggen.
    Är väldigt sugen på en One S tycker den speglar mitt behov väldigt bra. Hade gärna sett att den hade NFC, men men...
     
  5. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag tillhör också skaran som får plocka ut en ny mobil i April (verkar vara fler än jag som slog till när butikerna öppnade portarna).

    Har varit helt inställd på en Galaxy Nexus, men nu lutar det stark mot One X. Min Desire är för närvarande på service, och förhoppningsvis får den nytt liv. Det har helt klart varit den bästa och tåligaste lur jag haft, så man har ganska höga krav på nästa mobil.

    Om SG3:an får en bättre byggkvalitet och lite mer exklusiv känsla så kan den vara en hög-oddsare den också.

    Är inte så sugen på varken Huawei eller ZTE heller för den delen. Bra mobiler absolut, så det har inget att göra med byggkvalitet eller mjukvara, men jag känner att dom är utanför min trygghets-zon (corny i know, but hey). Tyvärr vill jag ha något som jag har lite erfarenhet av.

    Asus PadPhone verkar intressant också, men frågan är om den håller i längden, och det är det som det handlar om för mig. Något som ska hålla i minst 24 månader för oss som inte har pengar att köpa en ny kontant ;)
     
    candyraver gillar detta.
  6. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    får man fråga var du beställde och vad det kostade? Tänkte också köpa ett tills "den rätte" uppenbarar sig :-)
     
  7. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Har ingen aning men av egen erfarenhet iaf. Beställde ett från ebay för 70kr totalt med frakt och allt. Det var på 2400mAh så jag tänkte det är nog riktigt bra men sen gjorde jag misstaget att inte kolla här på swedroid först :( Fick hem detta och det räckte inte speciellt längre än stock batteriet, kanske 1 timme ungefär. Plus att det var extra stort så telefonen blev 1cm tjockare ungefär.

    Så som många andra säger, sattsa på ett nytt stock istället ;) Men visst om du ska ha mobilen bara någon/några månader till så kanske man kan stå ut med en lite tjockare version upp till en själv :)
     
  8. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    70 spänn är ju inte så farligt ändå sen har man ett extra batteri ifall man ska bort en helg. Antar då du fick med en ny backcover till dit 2400mAh-batteri?
     
  9. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har också funderat på ett nytt batteri. Mitt har verkligen tappat kräm det senaste halvåret. Jag vet inte om det är relaterat till det garantiärende som jag har lämnat in min Desire för, eller om det helt enkelt bara har blivit gammalt.

    I höstas när min mobil var fulladdad drog den max 1-2 % under natten, men nu drar den snarare 8-10%. När hälften av dagen har gått är jag nere på 50% :(
     
  10. FouR

    FouR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min bindningstid går ut i juni men jag tänker så här:
    Behåller min Desire tills det kommer en ersättare som är värdig ett byte. Ingen mening byta BARA för att bindningstiden är slut :P Kan alltså bli en ny telefon i juni men inte alls säkert :)
     
  11. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Ingenting kan ersätta Desire. Jag har en Sensation som jag är jättenöjd med sedan ett halvår tillbaka, men min gamla Desire har en särskild plats i hjärtat. Jag tror aldrig jag kommer att bli riktigt lika förtjust i en telefon som jag var i den.

    /Spaderess
     
  12. Mr Z

    Mr Z Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    http://www.mytrendyphone.se/shop/htc-desire-batteri-45393p.html

    Fick det idag, 240:- inkl frakt, ska enligt säljaren vara original.
    Har precis laddat klart så jag kan inte kommentera någon ev framgång än
     
    SALVETA gillar detta.
  13. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Funderar starkt på en One X, men kommer troligtvis att avvakta lite och vänta på Swedroids recension, och se om batteritiden blir något att ha. Vill kunna använda min mobil som jag vill, spela de spel jag vill, när jag vill, och i princip hur länge jag vill. Samma sak med SMS, telefonsamtal, och självklart surf med! Går inte alls med min nu gamla Desire. Den har börjat att sluka batteri, sjukt mycket! Har ibland inte ens tittat på min mobil sedan jag tog ut den ur laddaren, och sedan 3 timmar senare är jag nere på ca 70%. Efter lite surf i en kvart är det nere på 60%. När det är dags att gå hem så ligger batteriet på ca 30%, och då har jag använt den väldigt lite. Blir inte bättre av att den dör vid 20%. Borde kanske kika på ett sådant nytt batteri?
    Det som jag är sugen på med One X är snabbheten, möjligheterna till snygga, krävande spel som Tegra 3 medför, bra mobilkamera, en större skärm som underlättar vid surf, och även NFC då jag tycker att den tekniken är riktigt ball, och hoppas på att vi kan betala med den snart här i Sverige.
    Men får se vad Samsung har tänkt sig med S3a:an snart med, kan också bli något!
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  15. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jag skaffade en Galaxy Nexus och är mycket nöjd. Körde oxygen på Desiren på slutet och vill inte ha sense eller annat bloat igen. Saknar inte styrpinnen alls faktiskt, trots att jag använde den jämt. Den större skärmen och ics gör att textinmatning inklusive shell-kommandon funkar minst lika bra.
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    "Bloat"-debatten igen....:P

    Både Samsung och HTC har "underkänt" AOSP för sina egna lurar och utvecklar sina gränssnitt vidare.(Touchwiz samt Sense)

    Jag tycker själv att AOSP är urtråkigt samt plottrigt och håller helt med HTC samt Samsung att den stora majortiteten användare är värda något bättre samt även vill ha något bättre än AOSP !!
     
  17. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Man kan ju byta ut aosp Launchern och göra sin helt egna design på sin homescreen, fast jag förstår vad du menar :)

    HTC erkände ju dock precis att deras sense var för bloatat nu ;) men ja det är väl en smaksak, själv gillar jag elelinux romen jag kör, blixtsnabb och ser inte alls ut som aosp heller :)

    Sent from my tired old HTC Desire
     
  18. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Jag blev riktigt sugen på HTC one S. Men varför begränsa dom telefonen med 16 gig minne?!?! Helt vansinnigt enligt mig! Och batteriet är inte heller att tänka på att byta? Iphone wannabes eller vad!?!?! One S, ser riktigt bra ut annars.
     
  19. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    http://www.envirofone.se/ jag skicka in min desire där med sprucken skärm, eller digitizer. Jag fick 150 kr, annars får man runt 700-800 kr om den funkar som den ska :)!
     
  20. Kock3n

    Kock3n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    vart en samsung note härligt med stor skärm