Välja Android mobil som är bättre än iPhone X

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av peterc1, 8 okt 2017.

  1. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Det är svårt att ersätta iOS om du är en van iPhone användare. Men i och med att du kör iPhone 7 Plus antar jag att du gillar Note 8. Den har en schysst kamera och är överlag väldigt trevlig. Om du är osäker så kan du ju köpa den på Netonnet och returnera den om den inte skulle passa?
     
    bernard gillar detta.
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 167
    Mottagna gillanden:
    4 851
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
  3. Roggert

    Roggert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    Mi Pad 3
    Jag hade min Samsung Galaxy S3 in nästan fem år innan den gav upp helt någon gång under förra året. Det är inte alla som byter telefon varje år. Så länge telefonen uppfyller de krav som användaren har finns ingen anledning att byta. Därav kan det finnas ett värde i att fortsätta att få uppdateringar längre än två år (så länge telefonen orkar med uppdateringarna vill säga).
     
    Kristy gillar detta.
  4. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    LG v30 skulle jag aldrig köpa, LG uppdaterar sina mobiler dåligt, de har väldigt dåligt andrahandsvärde, och de sjunker snabbt i pris och nästan samtliga LG mobiler har haft någon form av hårdvarufel.
    jag skulle kika in Note 8 om man vill ha penna och något större display, om pennan inte är viktig skulle jag valt en s8 +,billigare och bättre batteritid. Själv har jag en s8 och har haft iPhone tidigare, väldigt nöjd med min s8.
    Ett alternativ som ej nämnts här men som ser ut att bli riktigt bra och snygg är huawei mate 10. huawei menyer är lite av en blandning av android och ios, kommer snart visas upp.
     
  5. peterc1

    peterc1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sonen jobbar i Teliabutik och är sälj ambassadör för Huawei och pratar varm om den men har själv en Samsung så det lutar nog åt Samsung.
     
  6. Droid96

    Droid96 Guest

    Köp en S8/Note 8 på Netonnet så har du en månads öppet köp även om du använder telefonen (den måste dock vara i nyskick om du lämnar tillbaka den så använd inga tillbehör och se till att vara extra försiktig med den under utvärderingsperioden).

    Att gå från iOS till Android (särskilt någon av de mer färgglada och funktionsspäckade varianterna som Samsungs TouchWiz) är ett stort steg och det är inte säkert att du kommer gilla det. Därför kan öppet köp vara en trygghet.

    Men ge det minst ett par veckor så att du får en chans att hitta alla funktioner och testa Androids fördelar.

    Lycka till! :)
     
    Kristy gillar detta.
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    låter ungeför precis som samsung mao ;)
     
    maxin gillar detta.
  8. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Nej där kan jag inte hålla med. Ta tex s8 hos de seriösa sidorna ligger den fortfarande kring 7-8 tusen kr i pris. LG g6 sjönk från 7000 till dagens värde kring 5 tusen. Samsung kanske är sega på uppdateringar men de uppdateras under längre period. Och andrahandsvärde är helt okej men inte i samma nivå som med en iPhone.
     
  9. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    LG måste ju vara skit! Nästan alla i hela världen har hårdvarufel. ;)
     
  10. peterc1

    peterc1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jaha, sonen som jobbar i Teliabutik kom hem med en Note 8 som jag får testa i 30 dagar utan bindning.

    Försöker hitta anledningar till att inte lämna iPhone men hittills kan jag inte hitta några.

    Upplever själva luren smidigare trotts mer skärmyta och själva gränssnittet känns nästan lite mer logiskt än så länge.

    Har installerat mina appar jag måste ha och dem känns faktiskt lite snabbare än på iPhone 7 Plus. Vet inte om det bara är inbillning men som sagt, hittills hittar jag ingen anledning till att inte lämna iPhone.

    I en av min favoritappar Emby, fungerade saker så som synk/offline nedladdning helt utan problem, det gick inte alls i iPhone.

    Har jag missat något som skulle kunna vara en konkret anledning till att behålla iPhone?
     
    Droid82 gillar detta.
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    På den frågan kan många ha åsikter men i slutändan ska du lita på din egen känsla. Ge det 30 dagar och om du fortfarande känner likadant så är det ju klart. Det enda jag kan säga av egen erfarenhet är att Samsungs lurar är blixtsnabba i början men efter ett tag kommer det berömda "Samsunglagget". iPhones brukar rulla på stabilt och snabbt under längre tid och får uppdateringar under en längre tid.

    Hoppas du blir nöjd!
     
    andyman11 gillar detta.
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Lita på dig själv!

    Ett annat tips kan vara att faktiskt gå tillbaka till den iPhone efter 20 dagar. Det brukar kunna ge lite reflektioner
     
  13. peterc1

    peterc1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    "Samsunglagget" låter lite som med en PC. Skitsnabb i början men sedan måste man blåsa den och börja om. Är det så med Note 8 också ?
     
    Last edited: 12 okt 2017
  14. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Note 8 tror jag är närmast
    Likvärdig kamera
    Biometriska säkerhet
    Bästa displayen
    Bezelless
    Samsung Pay
    S den
    Prestanda med 6GB RAM
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av just Note 8 men risken är väl stor att den beter sig som S8+. Det är ju i princip samma telefon förutom att Note 8 har ännu fler funktioner (vilket sällan är positivt för prestandan).

    Min S8+ rullade på fint tills jag av misstag råkade aktivera det inbyggda virusskyddet och sedan dess har den laggat rätt hårt. Överväger en total omflashning.

    Sen är jag irriterad att Samsung fortfarande inte tätat Blueborne. Min telefon har fortfarande augustis säkerhetspatchar och jag stänger av bluetooth så fort jag lämnar huset i skogen...

    Apple känns tryggare och stabilare men Samsung är roligare.
     
  16. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Enda anledningen jag kommet på är den mer kompletta backuplösningen Apple har för sina enheter.


    Edit, missade att det var tre dagar sen [emoji23]
     
  17. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Jag tror du kan rensa data/cache på appen inställningar eventuellt återställa inställningar bara så borde virusskyddet inaktiveras igen. Har för mig jag gjorde något liknande på samsung plattan. Minns inte riktigt om det var det jag gjorde för att lyckas få bort virusskyddet igen.

    Jag tycker båda systemen är bra. Om inte Iphone X var så dyr hade jag nog också kört med den ett tag. Skulle nog bli tvungen köpa 256gb varianten. 13 000 något?
    Tycker också den första upplagan brukar bli lite meh med Iphones, så jag väntar nog på Iphone Xs eller vad den nu ska heta.
    Kanske inte blir så lång tid mellan de två telefonerna ändå.
     
    Last edited: 15 okt 2017
  18. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag har haft min 4 veckor och har inte hunnit känna av något lagg än men har för mig att det behövs mer tid. Har rätt mycket aktiverat. Hade stängt av en massa med BK Disabler men kände att jag stryper en massa funktioner som kan vara kul att ha.

    Jag har ägt det mesta i Android väg och har även en iPhone 8 Plus. Men sen jag fick min Note så har iPhonen bara legat och dammat.

    Det är en ruskigt kapabel mobil och s-pen är verkligen ett bra verktyg. Använder den nästan dagligen.
     
  19. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Har ingen Note heller men min bror så att han tyckte att Note 8 är bättre på att hålla appar i ram och det flyter på bra.
    Tror 2 extra gb med ram faktiskt märks på Samsung telefoner, förhoppningsvis slipper ni lagget.
    Vill som många andra sälja min S8+ också och skaffa en Note :)
     
    R3b0rn gillar detta.