Värt att köpa en Tab S 8.4 LTE idag?

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av PreVoiD, 14 dec 2014.

  1. PreVoiD

    PreVoiD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Som topic. Har idag en Sony Z3 Tablet Compact som jag är fruktansvärt nöjd med. Från att ha gått från en Note II så känns Sonys slimmade UI som en frälsning jämfört med touchwiz. Mitt mål var att använda plattan som telefon, och därför fasa ut min Note II helt.

    Detta har gått bra i princip, men problemet är att jag är fruktansvärt besviken på dels kameran, men framförallt bristen på högtalare för telefonsamtal. Förutsatt att jag inte har något blåtandsheadset med mig så tvingas jag använda högtalarfunktionen för att prata - vilket är direkt olämpligt om man tex inte vill att någon annan ska höra vad man pratar om.

    Således har jag sneglat på en Tab S 8.4 LTE, trots att det är samsung och touchwiz i grunden. Från xda har jag läst en "debloat guide" som verkar göra mirakel för plattans prestanda.

    Men frågan är nu, med tanke på att plattan är snart 10 månader gammal, är det värt att köpa en ny sådan för fullpris (4000) idag - eller är det bättre att vänta 3-6 månader och hoppas på att dem släpper en ny, uppdaterad (snapdragon, någon?) version?

    Hur skulle ni gjort?!
     
  2. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Hej. Jag skulle köpa en på blocket. Köpte min LTE 8.4 för 2 månader sen och betalade 3500 ny och oöppnad. Du kan säkert hitta en för 3000 nu. Finns många på blocket då de säljs med abonnemang. Jag tror uppdaterade versionen kommer ha en ram av metall. Utöver det kommer det inte skilja så mycket tror jag.

    Dessa plattor, 8.4 och 10.5 har de bästa skärmarna på marknaden fortfarande. Är väl bara Note 4 som slår dom. De är galet tunna och lätta, och den extra skärmytan de har mot de flesta andra plattor i samma klass märks, tillsammans med galet lite dö-yta. Jag får alltid runt 10 timmar batteri från min 10.5. Däremot är det värre med 8.4. Räkna med runt 6-7 timmar.