Vattenskadad Huawei P10, tror jag

Diskussion i 'P10-serien' startad av Boten_Anna, 16 jul 2017.

  1. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hej, här kommer en fråga från en newbie.
    Jag har lyckats vattenskada min Huawei p10, tror jag. D v s jag upptäckte att det hade kommit vatten på den och när jag stängde av och plocakde ut SIM-kortet, var det vatten där.
    Jag har torkat den i flera dygn ( :a en vecka).
    Telefonen laddar, men går inte att starta. När jag pluggar in den i USB:n, så hittar datorn också telefonen.
    Finns det något mer som testas, innan jag lämnar in den?
    (Någon garanti tror jag inte på, vattebdetektor lär ha utlöst färgmarkeirng).
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Att lämna in den på service är nog bortkastade pengar, dem kommer inte laga den och dem kommer ta betalt för att skicka tillbaka den till dig.
     
  3. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det var ju bra att veta. Är lite besviken på att den faktsikt inte verkar tåla mycket. Jag har ju inte precis tappat den i vatten. Min mycket billiagre Xiaomi redmi 3s klarade två vatten-incidenter. Rejäl torkning och efter det laddning gick den igång. Andra gången med en hård omstart.
     
  4. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Enligt Huawei så ska den vara ganska vattentålig, den ska vara täckt men någon vattenavvisande material. Prova ringa Huawei support och se vad dem säger, dem brukar vara ganska ok på att lyssna på sina kunder.
    Mobilen kanske fortfarande är fuktig, problemet är att man inte kan ta ut batteriet när man torkar den och ström ligger på komponenterna hela tiden och moderkortet tar skada.
    Hemförsäkring med drulle?
    I värsta fall sälj den som fuktskadad på Tradera, finns alltid folk som köper och försöker laga själva.
     
  5. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja, jag ska prova att ringa Huawei support. Bra tips. Ja, det är ju dumt med de nya telefonerna att batterierna inte går att få ut. Beställde faktiskt en ny kina-lur och valet föll på en, som bl a hade ett hederligt utbytbart batteri (för då kan ju dels byta ut det, samt också lätt öppna telefonen vid vattenskada.) Jag har väl lite gammalmodig smak, vill helst inte heller ha så stor telefeon, tycker att rynt 5" ligger bra i handen, medan 5-5 är alldeles för stort.