Vattenskadad Sony Xperia Mini

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Lotus, 8 nov 2012.

  1. Lotus

    Lotus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, tänkte höra med er om det är ens någon idé att försöka laga en vattenskadad Sony Xperia Mini? Den är cirka 6 månader gammal.

    Köpte den beg. på Tradera med kartong och kvitto osv och enligt info från säljaren skulle mobilen vara i bra skick.

    När jag fick den och skulle sätt in simkortet för att testa telefonen så såg jag att fuktindikatorn på mobilen hade löst ut. Fuktindikatorn på batteriet har inte löst ut.

    Har försökt lösa det med säljaren men ingen idé, då han inte bryr sig. Man ska väl vara glad att man inte fick en tegelsten;

    Därför efterfrågas tips/råd från andra forum medlemmar som har koll.

    Har både googlat och kollat på Youtube, finns en hel uppsjö av tips/råd hur man ska göra med en fuktskadad mobil.

    Jag är osäker på exakt hur fuktskadad telefonen och funderar på om det finns något sätt att testa omfattningen.

    Har aldrig råkat ut för att ha ägt någon mobil som har varit vattenskadad, så please var snäll mot mig;

    Med vänlig hälsning, Lotus
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det framgår inte men jag antar då att luren inte fungerar eller beter sig udda pga fuktskadan?
    om inte så är det väl eg inget att bry sig om till den pajar?
     
  3. Lotus

    Lotus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, tack för svaret, var lite otydlig kanske i mitt tidigare inlägg.

    Mobilen fungerar delvis, mobilen tar emot SIM-kort, det hittar både 3G nät och Wlan, touchen funkar, det går att ladda mobilen, ingen laddning osv men microfon/högtalare sprakar/rundgång.

    Microfon och högtalare går att byta ut men det som jag är rädd för är om "moderkortet"(?) (heter det samma på dator som mobil?)/ "kretskort" är skadat, kretsar osv är vattenskadade.

    Tips?

    Med vänlig hälsning, Lotus
     
    Last edited: 13 nov 2012