Vem stängde min tråd om batterier? Och varför?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av d-b, 14 feb 2017.

  1. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag hade skrivit ett långt svar och stopp?? Är det någon som är lite lättkränkt eller? Låt bli att läsa tråden om du inte klarar av vuxna människor som diskuterar saker.

    Mitt inlägg
    -----------------
    Länk?

    [/QUOTE]
    Angående batteritiden så skrev du "Men jag förmodar att ni även tycker era Androider har längre standby än iPhone..?" varpå jag upplyste om att det finns flertalet telefoner som har bättre standby än iphones. Otroligt många skulle man väl kunna påstå.
    Då ska det helt plötsligt inte gälla för storleken på batteriet måste vara samma? Skärmen måste vara lika stor?
    Snacka om att ändra parametrar så det passar din agenda.
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    @indika@indika låste din tråd tillfälligt om jag förstår det för närvarande sista inlägget i tråden rätt. Finner du detta märkligt är det nog enklast att ta diskussionen kring varför denna åtgärd vidtogs i PM med honom.
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tror inte att det var något av dina inlägg som föranledde låsningen, utan ett par inlägg av en annan person där vederbörande har en rätt tråkig ton.
    Tydligen ansåg flera personer detta och enligt moderatorns inlägg hade inkommit flera rapporter.
    Tråden kommer enligt samma inlägg att öppnas igen när den rensats.
     
    indika och bernard gillar detta.
  4. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Den där attityden är f-n märklig. Jag tog inte illa upp (eller så väljer jag att ignorera urspårade inlägg) men då ska någon ställföreträdande vårdnadshavare kliva in och tala om för mig vad jag ska tycka är acceptabelt eller inte. Ingen tvingar någon att läsa något.

    Man borde fråga trådstartaren innan man stänger en tråd om denne är nöjd eller inte.

    (OBS: detta var alltså inte riktat till dig Asawi, utan var en kommentar till det objektiva förhållande du påpekade)
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej

    Din tråd var låst under en kort stund medan jag rensade den en smula. Nu är den öppnad igen.
     
    Asawi gillar detta.
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nu har jag inte järnkoll på vad som skrevs i tråden eftersom jag också har ett ganska väl utvecklat "filter", men såg ändå formuleringar riktade åt andra personer som gränsade till personangrepp beroende på hur känslig man är. Även om jag själv är rätt hårdhudad tycker jag inte att man ska behöva vara det för att vara aktiv i ett forum.
    Att det är din tråd betyder inte att det är upp till dig att avgöra vad som är acceptabelt agerande i tråden. Tillåter inte reglerna dålig ton får man lov att acceptera det. Det handlar inte om vad DU accepterar, utan vad VI (medlemmarna i Swedroid) förbinder oss att följa vad gäller regler. (T.ex. god ton)
    Tråden har ju inte tagits bort. Den har inte stängts för tid och evighet.

    Edit: Den hann ju till och med bli öppnad medan jag funderade på vad jag skulle skriva.
     
    kalleboston, Psicosis, chraist och 2 andra gillar detta.