Diskussion: Vi som är nöjda med vår One X :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Madeli, 6 apr 2012.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    411

    MINA ENHETER

    Något som jag är helt upprymd över är GPS'en. Min gamla Desire HD hade stora problem att hitta några satelliter alls, och när den gjorde det, ja då tog det tid att hitta dem, samt att den kunde visa på 1400 meter så när oftast.

    I One X, den hittar satelliter direkt, även inomhus (testat hemma), och den är väldigt, väldigt exakt. Har testat att följa mina promenader i Google maps samtidigt som jag promenerar, och den är med hela tiden. Helt sjukt vad nöjd jag är.

    Bytte sim-kort i ONE X'n häromdagen, och genast började Cerberus spotta ut sms om vart telefonen befann sig, inom 43m stod det. Och ja, den var i ett fler familjshus, men adressen var helt rätt (och upp för ett par trappor, och längst in i lägenheten så kanske det är 43m, från vart gatunumret är.).

    Nu är det ju bara GPS'n jag skriver om. Men hela mobilen, den är den jag har "drömt" om.
    Kanske önskade jag bara att höljet var av metall och inte plast.

    Jag har övertalat minst 2 personer att köpa en HTC One X, och de har inte ångrat sig för en sekund ens.
     
  2. mobilkungen78

    mobilkungen78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Fick min vita HOX idag på posten och måste säga WOW vilken lur,inget flimmer inga fel som många andra tyvärr råkat ut för...
    Den är helt perfekt i alla avseenden speciellt skärmen,få se hur batteritiden blir efter ett par laddningar..Men det blir 5 av 5 möjliga
     
  3. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Köpte min i lördags och använt den hårt sen dess både privat o på jobbet. Måste säga att den fungerar mycket bra. Har kört på arc s med ics samt xperia s innan men denna är nog den bästa telefonen hittills. Lite svårt bara med en del inställningar mot vad man var van vid från de andra. Var lite rädd för sense o dess utforming men märker inte så mycket av det. Inga fel eller andra problem förutom batteri tiden men den är lika bra eller dålig som på arcen och xperian vid normalt användade. Sen har jag alldrig ägt en mobil med bättre ljud både vid samtal och musik lyssning.
     
  4. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Samma här, inga av de vanliga doa-felen :), iaf efter min kontroll so far!
    Kanonlur verkligen!
     
  5. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kanske dags att skapa en ny tråd! Vi som inte DOAT! haha
     
    Lurken gillar detta.
  6. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Vilken underbar Nalle!! Helt fantastik skärm! Slår allt i sin väg. Kan inte sluta stirra på den! Allt funkar perfekt!:)
     
  7. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Riktigt nöjd so far. Bara haft den nu i 1 dag men den är riktigt najs

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Har nu haft min i 2 dagar å batteriet ligger på 69% efter 14tim, så det verkar ju iaf helt lovande!
    Nu bytte jag från ip4s vilket är en telefon som man bara plockar ur kartongen å laddar, sen är ju allt klart.....
    Android är tydligen en "massa" mera pillande till man fått den som man vill ha den..... Nöjd som fan so far!
    Dock ser jag att de kommer ta mera tid att snabbt lära sig vet man hittar vissa saker...
    Kollat efter problem som stått i andra tråden, men inget hittat.... Så jag vet inte om folk verkligen bara "vill" se fel??
    är fortfarande inne på första laddningen, och har allt på sync och push på email...

    Skärmen vet jag inte om man kan säga är bättre än ip4s faktiskt för ip har faktiskt en riktigt bra skärm..
    Kamer är faktiskt helt fantastisk i rätt belysning!!

    Ska ge den ett par veckor nu och hoppas man gillar den, så kan man stoppa ip4s i lådan.. Saknar dock iMessage!!!!

    Edit:
    Tycker faktiskt ljudet är lite lågt när man pratar vanligt samtal!
     
    Last edited: 10 maj 2012
  9. discovery

    discovery Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min i nästan en vecka nu så kände att jag ville skriva av mig om HOX nu.
    Är så nöjd med mobilen.
    Skärmen är helt fantastisk, så skarp och härliga färger. Stor skillnad mot min gamla Desire. Storleken gör samtidigt att man kan läsa den lilla texten på hemsidor i utzommat läge så blir inte så mycket zooma in, zooma ut. Sjukt smidigt!
    Så snygg och bra design. Jag har den i vitt, vilket gör den ännu snyggare tycker jag. Först kändes den lite stor men nu är den precis lagom för mig. Även med mina små händer är den bekväm att hålla i.
    Efter uppdateringen har jag betydligt bättre mottagning än på min gamla Desire. Kan i princip prata i mobilen hela sträckan som jag åker tåg, vilket inte gick tidigare. Ljudet under samtal är bättre, då jag kan ha ljudvolymen på hälften och ändå höra vad den andra personen säger.
    Även ljudet när man lyssnar på musik upplever jag som bra. I övrigt snabb som tusan, inget lagg eller konstruktionsfel, inga skärmproblem vad jag har kunnat se. :)
     
  10. Strangelove

    Strangelove Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är också helt sjukt nöjd med allt i hela telefonen. Har inte hittat ett enda fel som andra har med sina telefoner.

    Jag var supernöjd med min Desire (förutom minnet dådå) men denna har precis allt och presterar nåt i hästväg. Har haft den en månad nu och jag har aldrig varit med om en skönare telefon. Jag var rädd att den skulle kännas stor, men iom att den är så lätt och tunn så känns den bra. Grabbens iPhone 4s väger ju mer, och ändå är skärmen mycket mindre.

    Det jag är mest nöjd med är skärmen och kameran. Skärmen är ju hur grym som helst och stor. Kameran presterar mycket över förväntan. Och allt flyter på utan hack och lagg.

    Bästa köp jag gjort på länge. :)
     
  11. mobilkungen78

    mobilkungen78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Jag måste också bara skriva att skärmen är den bästa av alla android lurar jag haft,jag har haft, desire,desire hd,sensation och nu one x det är i hästväg den bästa luren jag någonsin läst om eller haft själv och alla dessa fel som nämnts har jag ej haft så helt klart det bästa som finns på marknaden batteri tiden har bara blivit bättre med tiden och jag har haft den sedan 7 maj så 5 av 5 möjliga....Tack HTC
     
    MatDiggy gillar detta.
  12. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag är så otroligt nöjd med min. Tycker också att batteritiden är betydligt bättre än på tidigare telefoner jag haft (senast Sensation XL och Sensation). Har inte gjort någon vetenskaplig jämförelse utan det är mer att jag upplever att jag inte desperat behöver leta kontakter överallt när jag inte är hemma eller på jobbet. :-)
     
  13. Dakar

    Dakar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har nu haft min HOX ett par månader och måste säga att jag är väldigt nöjd med den! Var lite tveksam att köpa den innan S3 kom ut, men enligt mig så är S3:ans enda fördel att den har bättre batteri. Sjukt nöjd HOX ägare.
     
  14. Lurken

    Lurken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har haft min sen dom kom, när det nu var.
    Jag har inte haft några som helst problem med min lur.
    Hur nöjd som helst, ligger perfekt i fickan.
     
  15. Phoenix95

    Phoenix95 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag upplever att min HOX är underbar. Jag var lite ängslig inför köpet med tanke på alla "barnsjukdomar". Men jag har inte haft ett enda problem på min och den är helt underbar. Som någon innan mig sade, enda fördelen S3 egentligen har är batteriet.

    Sen tycker jag att det är lite synd att HTC inte marknadsför(de) den något vidare. Går man ut på stan får man se S3 reklam överallt. HOX kändes osynlig när den släpptes :( och fortfarande.