Vilken Samsung?

Diskussion i 'Samsung' startad av mansa, 5 feb 2021.

  1. mansa

    mansa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft nån surfplatta sedan min Nexus 7 (2013) och tänker att det kanske är dags.
    Bra att ha nåt lite större att streama Netflix på än mobilen. Kanske göra lite annat också, typ kolla recept när man lagar mat, ev lite jobbgrejer (Trimble Connect och annan enklare 3D-visning), ha den som anteckningsblock...slippa starta PCn eller ta på läsglasögonen när man "bara ska kolla nåt".
    Men, vad ska man satsa på?
    iPad vill jag inte ha, för dyra och jag har inget annat från Apple.
    Huawei verkar ha svårt för Google Play, Lenovo svårt för uppdateringar, alltså Samsung.
    A7 med 3/32 för 2690 kr eller s6 lite med 4/64 för strax under 4 k eller rentav en s5 6/128 för strax över 5?
    Tacksam för alla tips.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skulle nästan våga påstå att råder konsensus kring att A7 förmodligen är mest "bang for the buck" just nu, särskilt till det reducerade priset om 2390 kr: https://www.amazon.se/Samsung-Galax...5002be62b43c7&language=sv_SE&ref_=as_li_ss_tl

    I alla fall om målet är primärt mediakonsumtion, då skärmen är bra liksom ljudet (fyra högtalare), och i motsats till exemplevis Lenvoo sköter Samsung uppdateringarna hyggligt för A-serien även om S-serien är lite bättre.

    En AMOLED-panel är ju så klart trevligt, men jag vet inte om det är värt mer än det dubbla för att se på film. Panelen i A7 är som sagt inte så dum. Tror den finns som demo lite här och var, så man kan ju alltid försöka kika på den först.
     
    RuffyMan och mansa gillar detta.
  3. mansa

    mansa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar bernard.
    Efter lite pillande på A7:an i butik blev det ändå S6 lite. Mycket pga att den var på öppet köp (fyndvara). A7 var inte det.
    Nu kan jag ångra mig och byta. Dock tror jag att det kan vara bra med en extra GB till nån program och skärmen är som sagt bättre.