![]() |
|
|
#61 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Tre Tack: 17
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Som jag har 3 brandad telefon. Jag behöver ju ha in deras skit igen då. Finns det stockrom med 3-skit då och vart hittar man det. Eller hur funkar det. Sent from my GT-N7000 using Tapatalk |
|
|
|
|
|
#62 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
Men den videon du länkar till är som jag förstår det en annan metod att roota än om du laddar hem kk1,kk2,kk3,kk4,kk5 filen=cf-root ? på videon så är det bara "files" mappen och "runme.bat". och som jag förstår det så ska där inte till några andra filer. Eller är det så här: du rootar med zergrush easy root toolkit som på videon och lägger bara in cwm med initial cfrootflasher (kk1,kk2,kk3,kk4,kk5-filerna) för som jag förstår det så lägger inte easy root toolkit in cwm. Jag vill förstå hela sammanhanget innan jag ger mig in i leken. Vill någon som kan verifiera om jag tänker rätt , please- Vad fan kan de inte va lika enkelt som på desire hd för Senast redigerad av fossilrony den 2012-02-22 klockan 16:39. |
|
|
|
|
|
|
#63 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
AAhh shit vilken adrenalinkick.
Jag körde initialcfrootflasher och det var ju lika enkelt som det verkade. jag är bara feg. så då hade man root nu ska bara checkrom som jag läst så mycket gott om. Nu får man försöka sätta sig in i det. Funkar det som på desire hd att man laddar hem romen på sd-kortet och factoryreset-wipe cashe-wipe dalvik cashe och väljer install zip från sd-kort och väljer romen och flashar den och sen är det färdigt. Svara gärna snabbt då jag är så sugen på att få in det. ska läsa nu...... |
|
|
|
|
|
#64 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Checkrom installerat.
nu har det mesta klarnat. inte mycket respons i detta forumet. men tack för den hjälpen jag fick. |
|
|
|
|
|
#65 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jun 2010
Tack: 12
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Min telefon är nu rootad. (Kör Superuser).
Problemet är bara det att jag nu vill ha CWM installerat också. Kan någon skicka upp en länk som jag kan använda mig av. Kör för övrigt KK4. |
|
|
|
|
|
#66 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: checkrom revo v5 Franco kernel 3.1 Launcher: mxhome Tack: 2
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#67 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2010
Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
vilken root metod är bäst om man vill ha cwm och cenkelt vill kunna ta bort root.
|
|
|
|
|
|
#68 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tack: 1
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Citat:
[STOCK ROMS] N7000 All stock ROMs + install + Root guide All at 1 place,Latest XXLA6 http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1424997 Dra ner Odin och installera t.ex. kk5 om du har en orootbar firmware. Gå sen in här: [02Feb12]How to Root/Unroot Samsung Galaxy Note + CWM (simple step at end of post) http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1329360 Scrolla ner till "i have kernel xx - download this- and extract" Väld den kernel du har och gör som det står. Vill du sen ha bort root så wipa antingen allt och kör in en stock firmware med Odin eller följ instruktionerna på den sista länken du fick. Tänk på att inte köra in något custom med Odin pc för då får du gul triangel, så håll dig till stock när du använder den. Detta har fungerat bra för mig. |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till enmil för det här inlägget: |
|
|
#69 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Tack!
|
|
|
|
|
|
#70 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy Note Tack: 19
Tackad 4 ggr i 1 inlägg
|
Jag får inte ihop det med att gå till en äldre rom för att kunna roota...
Om jag nu har den tyska versionen och senaste xxlb1 installerat, vilken ska jag nedgradera till, efter jag nedgraderat kan jag gå tillbaka till xxlb1 och ha root kvar ? |
|
|
|
|
|
#71 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 1
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Dra ner Odin pc och installera t.ex. kk5 och roota. Sen kan du med CWM installera xxlb1 igen och ha kvar root utan problem.
|
|
|
|
|
|
#72 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
ROM: Desire orginal Tack: 0
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
jag är trög jag har kk4 i min och den är direkt rootbar står det
vad skall jag gör för att roota denna note mvh wikings1 |
|
|
|
|
|
#73 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy Note Tack: 19
Tackad 4 ggr i 1 inlägg
|
Citat:
packa upp filen och välj I am Non-rooted - Execute "not-rooted-yet.bat" and follow the instructions. Se till att ha Kies installerat på din dator allt taget direkt från |
|
|
|
|
|
|
#74 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
ROM: Desire orginal Tack: 0
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
det ordna sig var ju as lätt
installera kies ladda ner DooMLoRD_v4_ROOT-zergRush-busybox-su bocka i usb debugging under program i telefonen koppla i telefonen i datorn påslagen I mappen doomloard finns filen runmee.bat kör den o läs vad som står. klart på 5 minuter max mvh wikings1 |
|
|
|
|
|
#75 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Olika hela tiden Tablet: Nexus 7 SmoothROM v4.1 Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Någon som har tips på hur man får tag på en stock 3-brandad rom? eller måste man göra en själv?
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|