T-mobile Pulse

Diskussion i 'U8220' startad av Oneiros, 12 nov 2009.

  1. Oneiros

    Oneiros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 770
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Baske mig! Det var kul, kan vi kanske få se några bilder också? Hur känns den kvalitetsmässigt i jämförelse med tex Tattoo eller Hero? Fungerade telefonen "out of the box" eller behövde du lägga till APN etc?

    Det var Android Cupcake 1.5 som följde med och är det en helt vanilla installation eller har man lagt in egna grejer också? Widgets etc?

    Förresten, hur många dagar tog frakten?
     
  3. Oneiros

    Oneiros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt kul, min ADP1 började sjunga på sista versen och jag har för dålig impulskontroll för att vänta på Liquid / Milestone och gänget :D

    Ska absolut ordna lite bilder, kanske t.o.m. lite video om jag hinner. Möjligen kan jag skriva en lite längre recension till helgen.

    Hårdvaran är riktigt fin, även om man inte får den där solida/dyra känslan man får av Hero eller en Iphone. Har inte klämt på nån Tattoo än, så där kan jag inte jämföra.

    Den var helt olåst och funkade direkt. Var tvungen att lägga till Tele2s APN dock.

    Det är Cupcake, och det syns tydligt. Den är inte helt vanilla - de har lagt in massa widgets varierande kvalité vad det verkar, har inte hunnit kika på dem så noga. Lite annorlunda menyer också. Det som är lite trevligt är home-appen, istället för den vanliga "x antal homescreens i rad" så har man en matris på 2x3 homescreens som man kan zooma ut och in i. (Var det där begripligt ö.h.t.?)

    Beställde den 9:e och den kom fram igår, den 11:e alltså, hämtade idag.

    Lite spridda intryck såhär långt då:

    +
    • Skärmen! Att den är bara en aning större än de androidtelefoner vi sett hittils (3.5 tum) gör sjukt mycket för användbarheten tycker jag.
    • Prisvärdheten!
    • Lättmoddad, se tidigare inlägg. Har rootat, lagt in en rom med apps2s och kört market enabler.
    • Jag tycker den är snygg.

    +/-
    • Avsaknaden av hårdvarutangentbord. Den är tunnare och läckrare än min G1:a och den något större skärmen gör att det funkar med skärmtangentbord. (Jag tyckte det var hopplöst förrut - stora fingrar)
    • Huaweis / T-mobiles tillägg. De stör inte, men jag vet inte hur mycket de tillför heller.

    -
    • 2.5 mm - jack. OMG, varför!?!
    • MicroUSB istället för MiniUSB. Visst, kontakten ska hålla något längre, men ändå...
    • Cupcake - Har man en gång kört Cyanogens Donutbuilds så är det nog svårt att inte längta tillbaka. Saknar ff.a. den uppdaterade Sök-widgeten och toggle-widgeten.

    Sammanfattningsvis är jag grymt nöjd hittils. Nu väntar man bara på att någon ska porta Cyanogenmod... En liten udda grej: Telefonen tror att jag roamar hela tiden, det är lite störigt...
     
  4. sjukstugan

    sjukstugan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar vara en grym lur till ett bra pris, jag ska själv beställa en därifrån hade jag tänkt. Tänkte köre med den ett 1/2 - 1 år tills vi börjar se lite lurar dyka upp med den ny processorn, och de gått ner något i pris. Tycker att denna telefonen visar att det går att göra bra och spännande prylar till vettiga priser.

    Hur är det med garantin på en telefon från Tyskland förresten?
    Är det någon som vet, har mailat och frågat handyattack men har inte fått svar än.
    Borde ju vara världsgaranti på sådana produkter, menar det är ju inte för skoj om telefonen skulle börja strula efter en månad och så kan man inte reklamera den.
     
  5. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    2.5 mm jack är ju helt värdelöst. Som tur är kostar 2.5=>3.5-adapters inte särskilt mycket :)
    Är också väldigt intresserad av denna luren men hoppas att den ska landa i Sverige, då jag inte har lust att importera.
     
  6. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jättekul!

    Vad blev slutsumman, totalsumman, för luren + frakt?
     
  7. Oneiros

    Oneiros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Totalt blev det 290,25 €, alltså ca 3100 kr antar jag. Har inte kollat exakt vad som blev draget på kortet. Känns prisvärt!
     
  8. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Onekligen prisvärt!

    Vi hoppas förstås på att du tar dig tid och skriver en liten minirecension eller liknande, samt kanske knäpper några "livebilder" på den.

    Vi vet att intresset för den här luren är stort, så vi skulle gärna publicera en sådan artikel på vår nyhetsblogg också.
     
  9. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Enligt Googles valutaomräknare så blir det ännu billigare; 2960 kronor. Jag förmodar att man dock inte får en riktigt så förmånlig kurs som privatperson, så 3100 kan säkert stämma.
     
  10. sjukstugan

    sjukstugan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också fallit för frestelsen att beställa en sådan här. Beställde den i fredags, så bör dyka upp någon gång denna vecka hoppas jag.

    Tror jag fick en växelkurs som motsvarade 3020 kr om jag inte missminner mig, i alla fall var det som sagt var 290,25 € som hela kalaset gick på.
    Måste säga att EU är en bra uppfining ibland, slippa bekymra sig om svensk moms och tull är alltid skönt.

    EDIT:
    Liten fråga till trådskaparen fick du ett bekräftelse mail från handyattacke när du beställt telefonen?

    Jag har bara fått ett från PayPal att en betalning genomförts, men jag kan inte söka på det kvitto nr som finns där på handyattackes hemsida. Så jag kan inte kolla order status.

    Är också en länk till http://www.mobilejoker.de i paypal mailet och inte handyattacke, vilket verkar små märkligt.

    Maila och fråga Handyattacke, men de verkar ha svårt för engelska (vad jag förstått när jag läst runt på nätet om butiken) och så belevrad är jag inte på tyska (förstår enstaka ord bara, lite hjälp med google translate förstår man ju det mesta), dessutom har handyattacke inte svarat mig än, iofs mailade jag i förmiddags så man ska väll inte förvänta sig för mycket.

    Får hoppas telefonen dyker upp snart så man slipper oroa sig, dock har statusen ändrats till ett fåtal kvar (wenige Stück verfügbar) istället för omgående leverans som det var innan på handyattacks hemsida, dock beställde jag då statusen forfarnade var omgående leverans.

    EDIT 2: Har fått bekräftelse på att paketet är skickat från handyattacke idag (16/11), så vi får se när et dyker upp och jag får min nya leksak.
     
    Last edited: 16 nov 2009
  11. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Klart spännande jag väntar också på lite input på vad ni tycker om telefonen. Det där med att telefonen tror att den roamar hela tiden lät lite oroväckande men det kanske är något som kan fixas med annan mjukvara?
     
  12. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Kul! Hoppas allt går bra. Meddela gärna hur det har gått, och lite synpunkter och så på luren skadar ju inte heller.
     
  13. sjukstugan

    sjukstugan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telefonen var i Neuenstein, Deutschland den 17.11.2009 02:04 och vad jag läst på nätet så är det sista stoppet i Tysklad, sen tar någon anna firma över (tror det är schenker som tar sista biten). Så förhoppningsvis så dyker min nya leksak upp imorgon eller i övermorgon, jag återkommer självfallet med en recension om telefonen när jag hunnit lekt med den lite också.
     
  14. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänkte bara ställa en allmän fråga; dum måhända.. Men jag såg att man kan få en magic för 265euro på handyattacke nu. Hur står sig denna mot pulsen egentligen, ja vilken är att föredra helt enkelt. Även om magicen är gammal så var den ju dyr när den kom iaf så jag tänker kvalitétsmässigt blandannat?
     
  15. mamawi

    mamawi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte en Pulse på ebay, dock låst till T-mobile, men köpte en kod för upplåsning, så det problemet är nu ur världen.
    Allt som allt inkl lur, frakt och kod så har jag hitintills klarat mig under 2000kr dock!
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 770
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan inte svara för huruvida den är som magic kvalitetsmässigt eller inte, men den större skärmen om 3.5" (vs 3.2" för Magic) underlättar nog livet lite en hel del om du inte har så små händer.
     
  17. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Berätta gärna mer :eek:
    Fungerade det bra?
     
  18. sjukstugan

    sjukstugan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har även jag fått min T-Mobile Pulse, dök upp igår torsdag, så har inte hunnit leka jätte mycket med den. Hitills är jag dock väldigt positivt överaskad, kvalitén på denna lur känns faktiskt bra. Skulle aldrig ha trott att den "bara" kostat ca 3000 kr om jag inte kännt till det.

    Återkommer med lite tankar om plus och minus med telefonen när jag hunnit lekt lite mer med den. Jag håller hitills annars med Oneiros och hans reflektion. Kan bara tillägga att det följer med en adapter kabel för att kunna köra 3,5 mm lurar på denna telefon, förstår dock inte varför de inte satte ditt ett 3,5 uttag direkt istället. Sen är jag inte helt förtjust i lukan som döljer micro USB porten och hörlursuttaget, om man nu som jag använder telefonen som mp3-spelare så måste man "fälla" bort denna lucka och det känns som om den kommer att gå sönder relativt snabbt (men det får egentliggen tiden utvisa så småningom)
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 770
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Najs! Det där med 3.5mm-jacket har man onekligen svårt att förstå...

    Bilder! Vi vill se bilder.
     
  20. Eskas

    Eskas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vart har du köpt upplåsningskoden? Jag har bara hittat koder till utländska operatörer, men inga svenska.

    Är det eBay i england du köpt mobilen ifrån?