Google wallet och E-kort!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Liten Strumpa, 19 dec 2011.

  1. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    Har inte köpt appar ifrån Android Market på ett tag och fick nu inse att dom har något nytt som heter Google wallet....

    jag gjorde ett försök att köpa en app men det gick inte igenom tittade på Google wallet får bara upp att mitt Visa kort är nekat
    har Swedbank och måste använda tjafset med e-kort

    dessutom så har dom debiterat mitt visa kort 7 gånger med 8 kr skitkul eller inte

    är det någon mer som har problem och hur går man vidare jag har fyllt i en sån där blankett om att köpet inte gick igenom men tittar dom ens på såna?

    blir bara så frusterad vore bra om det kunde informeras lite bättre om att kunder ifrån sverige inte är kriminella då dom har "högar med kreditkort" utan tvingas använda olika kortnummer
    kan lugnt säga att Market är inte det första stället jag har problem med....

    en fråga till det finns väl som vanligt inget annat sätt att betala utan man måste använda Visakort?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Du kan väl slå på verified by visa och därmed använda ditt riktiga visa-kort?
     
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag fick också problem nu.

    Jag har köpt 5-6 appar med e-kort, men nu går det inte alls. Jag får felmeddelande och att jag måste uppdatera min betalningsmetod. Men allt är ju inlagt som det ska.

    Jag vet inte om jag vill använda mitt riktiga kort. Jag gör det iofs på PayPal. Är Google wallet lika säkert eller säkrare än PayPal?

    Och varför fungerar inte e-kort längre? Jag har verified på mitt VISA-kort. Innan dess funkade varken kortet eller e-kort, men efter det har jag använt e-kort på alla ställen, även Market.
     
  4. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    man kan stänga av Verified by visa tror jag men inte e-kort då Swedbank anser att det är en nödvändighet när man handlar på nätet

    efter ha googlat och läst hur många jäkla inlägg som helst så aktiverade jag verified by visa och kan då använda mitt riktiga nummer till visakortet och då gick köpet igenom
    men det är då ingen lösning jag vill fortsätta o använda och jag plockade bort numret illa kvickt efter köpet

    nån mer långsiktig lösning hittar jag inte och jag får väl hålla mig till gratisapparna så länge suck :(
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Va?!? Kan man inte använda kortet alls på market om man har "verified by VISA"?

    Det måste man ju ha om man ska kunna använda kortet på PayPal eller alla andra ställen. Jag har mitt riktiga nummer på PayPal, och använder e-kort nästan varje vecka. Så nej, att stänga av verified by VISA låter inte som en bra lösning.

    Hoppas att jag har missuppfattat något, och att det går att köpa appar på något sätt ^_^
     
  6. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    jag va kanske lite otydlig....

    jag aktiverade Verified by visa och då kunde jag köpa 1 app då använde jag mitt riktigt visa korts nummer

    e-kort det funkar inte alls för tillfället

    hmm Paypal där tror jag e-kort funkar om jag minns rätt kanske är det den sidan som bara kräver att man registrerade kortet på nåt vis....eller så va det nån annan sida
     
  7. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Har ni provat att ringa banken? Jag har också Swedbank och jag kan köpa appar utan problem
     
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jaha, då fattade jag fel, Liten Strumpa. Jag köpte en app nu, men verified by VISA. Det gick bra. Men jag tog bort kortet direkt igen, eftersom jag inte vet hur bra man kan lita på Google wallet. Är det lika säkert som PayPal, så är det kanske ok, har haft PayPal med mitt riktiga nummer i flera år.

    E-kort verkar inte funka alls nej. Hittade någon annan tråd här, där det stod att problemet uppstår när de där 8 kr provdras, att pengarna måste dras från exakt samma "terminal" sedan, och att det var där det blev fel. Vet inte om det stämmer. Jag har köpt appar helt utan problem hela sommaren och hösten förut, med e-kort.
     
  9. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    HeHe så bra att du förstod vad jag menade....

    det där med terminaler undrar jag oxå för det verkar mer va en chansning om det ska fungera eller inte

    till och från så har E-kort fungerat för mig hela året men nu när dom införde Google wallet så funkar E-kort inte alls :(

    hoppas och önskar att dom inför någon mer betalningsmetod som Paypal eller nåt så man slipper det här eländet
     
  10. mattiaslarsson

    mattiaslarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En fråga till er som lyckas köpa appar i Android Market: Får ni upp en kontrollfråga från Verified by Visa/MasterCard Secure Code när ni köper en app? Jag lyckas själv inte köpa appar med varken Visa eller MasterCard (min bank är SEB) och får inte upp någon kontrollfråga utan köpet bara fastnar i ”Hämtar…” och sen händer inget mer (och mitt kort debiteras inte). I transaktionshistoriken i Google Wallet står det "Beställningen avbröts på grund av ett internt fel i butiken".
     
  11. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    Jag har Swedbank så inte samma bank som dig....

    men jag får inte upp någon kontrollgrej när jag använder Verified by visa

    för mig så krånglar det som tusan fortfarande....suckar :(

    köpet går igenom med Verified by visa pengarna reserveras på kontot men jag kan inte ladda ner den och sen 1 vecka senare så får jag tillbaka pengarna
    och jag får samma felmeddelande som 10# internt fel i butiken :(

    i en tidigare tråd så hade någon kontaktat Swedbank men bara fått till svar att dom inte tänker ändra nånting angående säkerheten.....
     
  12. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har Swedbank och jag vill minns att jag har Verified by Visa aktiverat men jag är inte helt säker. Jag kan kolla om några dagar när jag kommer hem men jag har aldrig haft några problem med att köpa appar.
     
  13. humlan

    humlan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har idag surrat med Swedbank om varför e-kort inte fungerar.

    De säger, som nämnt här i tråden, att om Google drar "testet" på 8:- från en betalterminal och själva köpet på market sker från en annan betalterminal så stoppar Swedbank köpet.

    Verkar som om det är vanligare sen Google gjorde om Checkout till Wallet. Eller nåt.

    Jag har mailväxlat lite med Google om mina misslyckade köp och har skickat dem den informationen jag fått från banken... Få se om det ger nåt.
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag har själv SEB samt det då kopplat till VISA och det funkar bra, två köp precis före jul.

    Om du kollar betalningsmetoder.

    Har du flera kort registrerade ? rätt kort som "standard" samt allting ifyllt ?
     
  15. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har SB maestro kort och kan inte alls beställa utan e-kort. Hängt i tråden sen start å hoppats på en lösning men tycker det börjar se mörkt ut :( Kan man ta bort gammla kort på market med? hittar ingenstans om det.
     
  16. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Nu har jag kollat och jag hade Vertified by Visa aktiverat. Dock inte e-kort. Men jag tänkte att jag kan ju kolla vad e-kort är så jag tryckte på beställ e-kort och fick upp lite information. I hopp om att få mer information, eller i alla fall välja ett kort, på nästa sida trycker jag på "Fortsätt" och helt plötsligt har även jag e-kort... Så nu är frågan: ska man ringa banken och be dem ta bort det, eller ska man prova att köpa en app och se hur det funkar för mig?
     
  17. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope jag kan inte se att man kan ta bort gamla kort men däremot kan man ju enkelt se till att rätt kort är "standard"....;) (om man klurar lite på vad man ser på skärmen)
     
  18. mattiaslarsson

    mattiaslarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat med två olika kort, SEB Visa och SAS Eurobonus MasterCard (vilket också administreras av SEB), men inget fungerar (korten är kopplade till Verified by Visa respektive MasterCard Secure Code). Jag har skrivit in och verifierat kortinformationen flera gånger och vet att den är rätt.

    Jag har försökt köpa till både min telefon (Sony Ericsson Xperia arc) och surfplatta (Sony S1) men inget fungerar.

    Jag har även kontaktat Googles support men de har inte kunnat hjälpa till. SEB säger att de inte kan se några försök till köp från Android Market.

    Detta är mycket frustrerande och jag skulle vara otroligt tacksam om någon kunde tala om vad problemet beror på.
     
  19. prettythingd

    prettythingd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som alla andra (Swedbank, E-Kort). Man (jag) vill inte lägga ut mitt riktiga kontokortsnummer som en konsekvens av detta, så jag hoppas att nån lösning kommer snart. Jag har ca 150:- på vift i systemet, får se var dom hamnar i slutändan :money:
    Vad bra att ni mailat Wallet och talat med diverse banker, det var mitt nästa "to do", bra där :)
    Bara vänta och se nu då...
     
  20. Titika

    Titika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det står på min egen sida på google under betalningsmetoder att jag har 3 visa kort aktuella varav ett är angett som standard. Vidare står det tre alternativ under korten såsom "redigera" och "ta bort" och "ange som standard" Det går INTE att ta bort något kort och det står längst upp på sidan "läser in" och den slutar aldrig läsa... Jag har oxå skrivit till Google för allt detta strul blev när de bytte till Wallet......