Fråga: Återställning gone wrong HJÄLP

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av SEW995, 1 jul 2015.

  1. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Helt original, aldrig pillat med olika Rom eller så.
    Väljer "återställning" efter en stund kommer en död android med röd triangel upp. Jag stänger av mobilen och sätter på den igen.....nu har den stått i 15 minuter "tar bort".
    Seriöst hur f*n återställer jag mobilen nu?
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Androiden med röd triangel är recovery mode. Det är i recovery mode telefonen återställer sig själv och installerar OTA-uppdateringar. Man brukar flasha ett annat recovery, t.ex. TWRP, när man vill installera en rom.

    Men du försökte alltså fabriksåterställa telefonen via Settings - Backup & Sync när telefonen var bootat? I så fall borde du kunna återställa den själv i recovery. Om det var det du ville göra kan du prova följande. Notera att allt kommer att försvinna, troligen även foton, musik och annat du har på telefonen!

    1. Stäng av telefonen.
    2. Håll in volym ned samtidigt som du startar telefonen. Du kommer nu till ett läge som kallas för fastboot med en android som ligger på rygg har en lucka öppen. Det borde stå "Start" i en grön pil längst upp på skärmen. Tryck på volym ned tills en röd pil med texten "Recovery mode" kommer fram. När du ser den texten trycker du på strömknappen, vilket startar om telefonen till recovery. Du borde nu se den android du beskriver i ditt inlägg.
    3. Tryck på volym ned och strömknappen samtidigt. Det är ganska svårt så vid de flesta gångerna när man trycker kommer inget att hända. Fortsätt att prova tills en meny kommer fram. Om telefonen skulle starta om, börja om vid steg 1.
    4. När du får fram menyn borde du se ett alternativ som heter något i stil med "wipe data". Tryck på volym ned tills du har markerat det alternativet. Tryck på strömknappen för att bekräfta.

    Din telefon borde nu återställas. Efter det väljer du "Reboot" eller liknande.

    Förhoppningsvis bootar telefonen som vanligt, fast återställd :)
     
    bernard gillar detta.