ROM: SlimKat 4.4

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av lassekongo, 3 nov 2013.

  1. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
  2. JohnDaniel

    JohnDaniel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Något jag aldrig förstod är om den här rommen är som AOSP eller har massa tillägg. Slimkat verkar fungera bättre än "A taste of kitkat", men jag tycker mer om AOSP-upplevelsen.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  3. k1kk1

    k1kk1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är AOSP kör den just nu allting fungerar lite graphic glitchar vid rotering och lockscreen animeringen annars riktigt bra rom för att vara Alpha

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Slimroms romar brukar normalt ha en massa tillägg och extrafunktioner. Om man inte använder dem ser allt ut som en vanlig AOSP-rom, med skillnaden för alla inställningar. Men åtminstone Slimbean var väldigt anpassningsbar. Man kunde t.ex. byta bakgrund i notifikationsfältet, använda PA:s pie med två rader osv. Men som standard är det mesta som vanligt.
     
  5. k1kk1

    k1kk1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet använt slim rom förut, Men i denna kommer de focusera på en stabil rom före de börjar sätta in Slim features.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  6. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Ok..mycket har hänt sedan ni avslutade detta tråd..
    har installerat Slim 4.4.2 beta..det förta jag reagerade på var att storlek på bokstäverna var otroligt lite..så jag var tvungen att förstora för att få den att funka..inga problem men eftersom jag är en gubbe med glassögon så kan jag inte köra med så små..
    annars går det utmärkt att överklocka..just nu kör jag 1,32ghz..utan att behöva byta kernel...sphere camera har jag inte fått den att funka..och försöker fortfarande ändra till celsius i viloskärmen...kanske värd att testa..innan jag går tillbaka till CM11 med fancy kernel som hittills har funkat utan problem..